Sökning: "Behålla kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden Behålla kunder.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Den värdebaserade vårdens upplevelse

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ster Arafat; Christa Maria Raheb; [2023]
    Nyckelord :Value-based healthcare; healthcare; patient; caregivers; customer; Värdebaserad vård; sjukvården; patient; vårdgivare; kund;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur införandet av managementkonceptet värdebaserad vård upplevs av vårdgivare respektive patienter. Vi vill även undersöka hur arbetet med värdebaserad vård påverkar kvaliteten av vården. LÄS MER

  3. 3. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  4. 4. Att navigera genom förändring : En fallstudie på sparbankens relevans och konkurrenskraft.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Janusev; Jeff Julin; [2023]
    Nyckelord :Sparbanker; digitalisering; regelverk; relevans; anpassning; intressenter;

    Sammanfattning : Digitaliseringens utveckling har medfört en expansion av tillgängliga tjänster inom bankväsendetför kunder. Samtidigt har det lett till nya regelverk och processer som banker måste anpassa sigtill. Tillsammans skapar nya aktörer, förändrade kundförväntningar och uppdaterade regelverk enföränderlig miljö inom bankindustrin. LÄS MER

  5. 5. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Douglas Wilsby; Knut Winström; [2023]
    Nyckelord :FinTech; competition; competitive strategy; digitalisation; technology; Open Banking; Strategy; Business model; Digital.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER