Sökning: "Behavior Cards"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Behavior Cards.
1. Where did my money go? A practical investigation towards users’ overspending behavior on online payment solution.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : When entering the age of information technology, cash payments were slowly been replaced by other methods including credit cards and online payment applications. On one hand, it brings convenience, on the other hand, people potentially spend more money than before. LÄS MER
2. Payment methods influencing purchase behavior in the clothing e-commerce : A study of millennials in Jönköping, Sweden
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: Electronic commerce has recently been seen as a very auspicious service of technology witnessed in the last decade. Several types of e-commerce initiatives include very modernized and upgraded facilities such as smart cards, online retailing, and remote payments that help make the payment process faster and more consistent. LÄS MER
3. Cognition in black-handed spider monkeys (Ateles geoffroyi): A battery of behavioral tests
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för fysik, kemi och biologiSammanfattning : Cognition allows animals to acquire, process, and store sensory information from the environment and use it to adapt to their surroundings. A battery of behavioral tests was used to assess the cognitive abilities of black-handed spider monkeys (Ateles geoffroyi). LÄS MER
4. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER
5. Unga vuxna och kreditkort : En kvalitativ studie om attityder, köpintentioner och kunskapsnivåer
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att öka förståelsens för unga vuxnas förhållningsätt till kreditkort som genomfördes genom att undersöka dess attityder, köpintentioner och kunskaper. Studiens resultat kan vara betydande för banksektorn som har en potentiell lång affärsrelation med kundsegmentet. LÄS MER