Sökning: "Behavioral targeting"

Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden Behavioral targeting.

  1. 11. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Maria Bergström; [2019]
    Nyckelord :rättsvetenskap; förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; individanpassad reklam; dataskydd; konsumentskydd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER

  2. 12. What do consumers really think about advertising chasing them online? : A quantitative study about consumers’ perception of behavioural marketing

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Therese Gremlin; Vlada Rusakova; [2019]
    Nyckelord :AI; big data; mass customization; micro targeting; behavioral marketing; purchase intention and brand trust.;

    Sammanfattning : Behavioral marketing is something that has received lots of attention due to growing awareness around artificial intelligence (AI) and companies using this technology for marketing purposes. However, the data collection practices have been receiving lots of critique for a while now and therefore it is more important than ever to gain an insight of how the consumers perceive behavioral online marketing. LÄS MER

  3. 13. Attityder till personifierad reklam på Facebook. : En kvantitativ studie om Generation Y:s attityder gentemot riktade annonser på Facebook.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Nathalie Hedström; Lovisa Lundberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media and networking sites are an integral part of many individuals’ everyday life and the platforms are growing in both popularity and number of users every day. Facebook, being the most popular social networking site in Sweden, is an excellent place for advertisers to communicate with potential customers and consumers. LÄS MER

  4. 14. Den personifierade marknadsföringens effekter på köpintentioner : En studie med fokus på medvetenheten om online behavioral advertising

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elin Westerberg; Elin Wuopio; [2018]
    Nyckelord :OBA; online behavioral advertising; OBT; online behavioral targeting; personalized online advertising; targeted advertising; awareness knowledge; privacy concerns; cookies; buying intentions.;

    Sammanfattning : Utvecklingen av tekniken sker i snabb takt vilket gör att människors vetskap om OBA inte alltid hänger med, inte heller lagar och regler som ska skydda deras integritet. Därför är det intressant att undersöka hur effektiv marknadsföringstypen OBA är beroende av konsumenternas medvetenhet om fenomenet. LÄS MER

  5. 15. Investigating underlying factors influencing transfer of training and behavioral change in organizational settings

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Tawfik; Fredrik Marstorp; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the master thesis was to investigate the factors influencing transfer of training and behavioral change in organizational settings. Two research questions were formulated for this master thesis. Two models are presented and tested both qualitatively and quantitatively through literature research, interviews, and surveys. LÄS MER