Sökning: "Behavioral targeting"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden Behavioral targeting.

  1. 16. Intressebaserad annonsering - hot eller möjlighet? : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning om "online behavioural adverting"(OBA) på Facebook

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lina Mekidiche; Sandra Movafagh; [2018]
    Nyckelord :Online Behavioural Advertising; individually targeted advertisements; consumer behaviour; privacy concern; Facebook; knowledge; Online Behavioural Advertising; intressebaserade annonser; konsumentbeteende; personlig integritet; Facebook; kunskap; individanpassade annonser;

    Sammanfattning : I samband med att människor idag är uppkopplade på internet i en större utsträckning har det bidragit till att allt fler människor har anslutit sig till sociala medier, varav Facebook är det största sociala nätverket. Detta har i sin tur resulterat i att företag ökar sina investeringar i Facebook och behövt ändra sin marknadsföringsverksamhet genom att de intressebaserar annonser utifrån konsumenters online-aktiviteter. LÄS MER

  2. 17. ”Stöd innehållsskaparna på internet” - En studie om användarnas attityder kring Flattr Plus och kunskaper om intressebaserade annonser

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kevin Ngo; [2017]
    Nyckelord :Flattr Plus; innehållsskapare; attityder; annonser; annonsblockering; kunskaper; intressebaserade annonser; kakor;

    Sammanfattning : Denna studie presenterar skånska internetanvändares attityder till webbtjänsten Flattr Plus samt deras kunskaper om intressebaserade annonser. I denna studie deltog folk i åldersgruppen 21-46+ år. LÄS MER

  3. 18. Data-Driven Marketing: Purchase Behavioral Targeting in Travel Industry based on Propensity Model

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Lujiao Tan; [2017]
    Nyckelord :Data-driven Marketing; Propensity Model; Behavioral Targeting; Big Data; Travel Industry; Tourism Marketing;

    Sammanfattning : By means of data-driven marketing as well as big data technology, this paper presents the investigation of a case study from travel industry implemented by a combination of propensity model and a business model “2W1H”. The business model “2W1H” represents the purchasing behavior “What to buy”, “When to buy”, and “How to buy”. LÄS MER

  4. 19. Samverkan mellan elevhälsa och lärare i grundsärskola med fokus på beteendeproblematik : Eller: Varför blev det som det blev när vi gjorde som vi gjorde?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Pia Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Cooperation; preventing; challenging behavior; intellectual disorder; challenges; inclusion; organization and collaboration; Samverkan; förebygga; beteendeproblematik; intellektuell funktionsnedsättning; utmaningar; inkludering; organisation och samarbete.;

    Sammanfattning : Abstract   The aim of this study is to highlight how teachers in compulsory schools for pupils with intellectual disability experience and describe the preventative work and support contributed by the school health services, especially when it comes to behavioral issues. To obtain answers I proposed the following questions:   How do teachers in compulsory schools for pupils with intellectual disability define behavioral issues and what experiences do they have of working in a preventing way? How do teachers in compulsory schools for pupils with intellectual disability experience preventative support, in collaboration with school health services, with added attention of behavioral issues? What various forms of collaboration occur between the different professions within school health service and the teachers in compulsory schools for pupils with intellectual disability? How do teachers in compulsory schools for pupils with intellectual disability describe organizational preconditions and potential challenges of collaboration? My chosen method was semi structured interviews which were organized based on three different themes. LÄS MER

  5. 20. Characterization of the binding of the novel compound GT-002 to GABAA receptors in the mammalian brain : Development and validation of a radioligand binding assay. A comparative study to Flumazenil

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för fysik, kemi och biologi

    Författare :Zemowska Emelie; [2017]
    Nyckelord :GABAA receptor; Radioligand binding assay; GT-002; Triazoloquinazolinedione; Flumazenil; Neuropharmacology;

    Sammanfattning : Gamma-Amino butyric acid (GABA) is the main inhibitory neurotransmitter in the mammalian central nervous system (CNS) and inhibits the neurotransmission by targeting the ionotropic transmembrane GABAA receptor. Modulators of the GABAA receptor targets the allosteric binding sites and modifies the GABA effect and these sites acts as superior drug targets within psychopharmacology. LÄS MER