Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 2268 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  2. 2. SAKTA NER ELLER SKROLLA VIDARE? En studie av användarna på TikTok om sin upplevelse av korta medieformat och dess påverkan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alana Cornéer; [2024-03-04]
    Nyckelord :TikTok; koncentrationsförmåga; uppmärksamhet; korta medieformat;

    Sammanfattning : This study delves into the user experiences and perceptions of short media formats on TikTok and their impact on users' attention spans. Drawing from theoretical frameworks such as attention theory, media ecology, and uses and gratifications theory, the study conducted qualitative interviews with six participants to delve deeper into their experiences. LÄS MER

  3. 3. ”JAG KAN INTE HELLER SPELA FOTBOLL MEN JAG LÅTER BLI”. En kvantitativ innehållsanalys på fans kommentarer på fotbollslags Instagram-inlägg vid en förlust.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emil Ackre; [2024-03-01]
    Nyckelord :Fotboll; Instagram; Supportrar; Fans; Kommentarer; Affekt;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is an analyze on football fans behaviors on social media in affect after a loss, specifically on Instagram. It is then specifically on three Swedish football teams Instagram that has been analyzed, and the teams chosen are Malmö FF, IFK Göteborg and AIK. LÄS MER

  4. 4. Utilization of digital technologies in internationalization processes. A case study of high-tech SMEs in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Funck; Marcus Schöneman; [2024-02-13]
    Nyckelord :Digitalization; Internationalization; SME;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of digitalization in the internationalization process of Swedish Small and Medium-sized Enterprises (SMEs). In today's global economy, digitalization has become increasingly important for firms to remain competitive. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER