Sökning: "Behov CRM"

Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Behov CRM.

  1. 1. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Luwam Abrha; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; New Public Management; Efficiency; Communication; Organizational change; Isomorphism.; Customer Relationship Management; New Public Management; Effektivitet; Kommunikation; Organisationsförändring; Isomorfism.;

    Sammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar vid implementering av CRM : En kvalitativ studie av utmaningar vid CRM-implementering.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Alma Cederquist; Erik Gyllenhammar; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; Implementation; CSF; Challenges; CRM; Customer Relationship Management; Implementering; CSF; Framgångsfaktor; Utmaningar.;

    Sammanfattning : Efterfrågan på kundrelationshanteringssystem (CRM) ökar. Samtidigt ökar komplexiteten och osäkerheten kring implementering avinformationssystem. Det finns behov att komplettera befintlig litteratur, då nästan 65% av alla CRM-implementeringsprojekt misslyckas trots att framsteg har gjorts. LÄS MER

  3. 3. Automatiserad marknadsföring - mer än bara ett knapptryck? : En kvalitativ studie om automatiserad marknadsföring och CRM inom B2B-verksamheter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Emilia Lindsjöö; Jennifer Pithyou; [2022]
    Nyckelord :Marketing Automation; CRM; Digital Marketing; IT-reliant Work System; Data Analytics Capabilities; B2B; Automatiserad marknadsföring; CRM; digital marknadsföring; IT-beroende arbetssystem; förmågor för dataanalys; B2B;

    Sammanfattning : Dagens digitala landskap skapar en hög konkurrens om kunder, vilket gör att verksamheter letar efter nya sätt att utveckla och hantera kundrelationer. Arbete med CRM och automatiserad marknadsföring användbart för att få en bättre förståelse för kundens behov och leverera relevant kommunikation. LÄS MER

  4. 4. CRM och organisatorisk kontroll : En kvalitativ studie om hur organisatorisk kontroll påverkas av CRM-system

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rikard Kloth; Thomas Norén; [2022]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; organizational control; property management; Customer Relationship Management CRM ; organisatorisk kontroll; fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : En framgångsrik CRM-strategi inkluderar ofta omfattande förändringar och kräver där­för mycket engagemang och planering. CRM-system kan påverka organisationers former och mekanismer för kontroll där kontrollen exempelvis kan utgöras av verbala direktiv direkt från en överordnad till en underordnad, nedskrivna regler eller genom ett upplevt grupptryck. LÄS MER

  5. 5. Behov av systemintegration i energibranschen : En fallstudie om hur ett behov uppstår.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Diego Barraza; [2022]
    Nyckelord :System integration; information system; energy companies; digitalization; IT; CRM-system; Systemintegration; Informationssystem; Energibolag; Digitalisering; IT; CRM-system;

    Sammanfattning : Fallstudien har undersökt hur ett behov uppstår av att integrera informationssystem med varandra, vad det innebär för företag som inte väljer att integrera informationssystem och vilka för- och nackdelar det finns det med systemintegration. Fallföretaget som i denna studie kallas för ”Energiföretaget AB” och innehar flera ansvarsområden som anses vara samhällsviktiga tjänster för infrastrukturen. LÄS MER