Sökning: "Belöningssystem detaljhandeln"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Belöningssystem detaljhandeln.
1. Belöningssystem och oönskat beteende inom detaljhandeln - En beskrivning om kopplingen mellan belöningssystem och personliga angelägenheter inom detaljhandeln.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln är en bransch som präglas av förändringar. Tidigare studier visar att brist på kompetens och utbildning hos sina medarbetare har blivit allt vanligare. Studier tyder även på att det är utmanande för företagen att hitta kompetenta medarbetare som även besitter rätt attityder och värderingar. LÄS MER
2. Belöningssystem -En studie om säljare inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Belöningssystem – En kvantitativ studie om säljare inom detaljhandeln Problem: Det finns skilda åsikter gällande vad som kan ses som en motivationsfaktor och inte samt om lön faktiskt kan motivera medarbetare eller inte. När företag ska utforma ett belöningssystem finns det olika faktorer som de bör ta hänsyn till för att undvika risken att implementera ett belöningssystem som inte får den effekt företaget önskat. LÄS MER
3. Belöningssystem och dess inverkan på motivation och socialt klimat : En jämförelse mellan individuellt och kollektivt belöningssystem inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbets- och folkhälsovetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologiSammanfattning : .... LÄS MER
4. Kulturella skillnader i vad som bidrar till arbetsmotivation och hur belöning påverkar uppfattad arbetsmiljö –En kvantitativ studie på svensk och amerikansk personal inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Detaljhandeln är en konkurrensutsatt marknad. Det blir allt vanligare med belöningssystem inom organisationer för att motivera sin personal för att undvika yttre påtryckningar. LÄS MER
5. Inre och yttre motivation : En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Inre och yttre motivation – En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joel Lawrence Tribble & Abdi Fatah Jimaale Handledare: Lars Ekstrand Datum: 2013 – Juni Syfte: Syftet med undersökningen är att, med hänsyn till incitamenten som tillämpas i detaljhandelsföretag, studera huruvida det är inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation. Våra forskningsfrågor är: Är det inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation? Vilka incitament tillämpar företag för att motivera sina medarbetare att utföra önskade prestationer? Metod: Vi har gjort fallstudier på fyra branschledande detaljhandelsföretag, där vi utförde fyra kvalitativa intervjuer med företagens respektive chefer. LÄS MER