Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Total frihet under ansvar" : Arbetstagarnas upplevelser av gränslöst arbete efter Covid-19

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Casper Cosmo; Emilia Belsing; [2022]
    Nyckelord :Boundless work; flexible work; work-life balance; demand-control-support model; Covid-19; Gränslöst arbete; flexibelt arbete; work-life balance; krav-kontroll-stödmodellen; Covid-19;

    Sammanfattning : Problematisering: Inom IT-konsultbranschen har det uppkommit digitala och flexibla lösningar som har gjort att den traditionella arbetsorganiseringen idag känns gammalmodig. Med Covid-19-pandemin kom restriktioner som ställde krav på arbetsgivare att låta de anställda arbeta hemifrån. LÄS MER

  2. 2. Swedish wheat in the changing climate : screening for stable spring wheat genotypes from 2017 and 2018 with focus on protein quality for bread-making

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Axel Belsing; [2021]
    Nyckelord :wheat; gluten protein; bread-making quality; stability; climate variation; breeding; SE-HPLC; micro-structure;

    Sammanfattning : In recent years, wheat production and protein quality in wheat have been affected by climatic changes in Sweden and in many other parts of the world. Protein quality of wheat, determining the bread-making quality of flour, is a parameter sensitive to climate fluctuations and its stability has not been studied so far. LÄS MER

  3. 3. What drives you sustainable? - A quantitative study about purchasing motivations towards utilitarian and hedonic products with regards to influence of materialism

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Belsing; Kseniia Shymoniuk; [2017]
    Nyckelord :Attitude-Behavioral Gap; Materialism; Motivation; Sustainable product; Utilitarian and Hedonic products;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and explain the difference in motives and barriers that arise within purchasing behavior of sustainable products with utilitarian and hedonic product attributes, and whether materialism demonstrates a moderating effect towards these motives. Product attributes implies different buying motivations, nonetheless, surprisingly, this problem has not been addressed yet. LÄS MER

  4. 4. Kvalitetsbegreppet hos sparrisplantor : faktorer av betydelse från frö till levererad planta

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Axel Belsing; [2017]
    Nyckelord :sparris; kvalitetsbegrepp; asparagus; quality;

    Sammanfattning : Sparris är en perenn gröda som kan ge skörd i 10–15 år vilket är lika länge som många av dagens äppelodlingar. Detta gör att plantan som odlarna köper bör hålla en hög kvalité, för att få en högavkastande planta som lever länge. LÄS MER

  5. 5. Den som gapar efter mycket, fångar ofta hela stycket - En kvantitativ studie om konsumenters emotionella band till varumärken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Belsing; Ottilia Bergkvist; [2015]
    Nyckelord :brand management; emotional attachment; Brand Attachment; Brand Love; antecedents of emotional attachment;

    Sammanfattning : This paper examines the relationship between the experienced quality in the offering of a brand, emotional attachment and consumer commitment. The study aim to explore several dimensions of the experienced quality in the offering of a brand. LÄS MER