Sökning: "Bemötande av klienter i ett socialkontor"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Bemötande av klienter i ett socialkontor.
1. Socialsekreterare, klienter och relationen dem emellan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med min c-uppsats var att undersöka klienters attityder och förväntningar i bemötandet till socialtjänsten. Jag ville även undersöka varför en del klienter blir självförsörjande medan andra inte blir det och vilka faktorer som kan påverka klienten till självförsörjandet, utifrån socialsekreterarnas perspektiv. LÄS MER
2. Bland hårdhandskar och silkesvantar. – en etnografisk studie om väntrumsmiljöer på socialkontor i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka mottagningsmiljön i några av socialkontorens väntrum inom Göteborgs Stad och hur utformningen av miljön påverkar mötet mellan klient och det myndighetssystem som socialtjänsten utgör. Studien granskar väntrummens utformning och interiör samt interaktioner mellan besökare och myndighetsutövare genom deltagande observation. LÄS MER
3. Att förstå – en förutsättning för ett givande möte. Om bemötande och förhållningssätt i socialtjänstens individ- och familjeomsorg
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att belysa bemötandet inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg. Ta reda på hur socialsekreterare respektive klienter ser på bemötande och vad ett gott bemötande är för dem, vad som är viktigt i mötet och för kontakten. LÄS MER
4. Information och professionellt bemötande : en enkätundersökning ur klientperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för socialt arbete - SocialhögskolanSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om ett urval klienter som är aktuella för försörjningsstöd upplever att de får ett professionellt bemötande av personalen på Individ och familjeomsorgen i x kommun. Undersökningen var kvantitativ och fokuserade på ämnena tillgänglighet och information, rättigheter och skyldigheter samt bemötande. LÄS MER