Sökning: "Ben Jerry’s"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Ben Jerry’s.

  1. 1. “I don't really have any interest in sales. I mean, I do…" : En jämförande kritisk diskursanalys av organisationsledares CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Isa Almäng; Emelie Frank; [2022]
    Nyckelord :Organizational communication; CSR; critical discourse analysis; leaders; politics; social movements; activism; Oatly; Ben Jerry’s;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to examine how leaders within Oatly and Ben & Jerry's describe their organizations through CSR communication in relation to growing tendencies of critique against businesses. The study takes a social structuralist position based on the ideas of Michel Foucault and Norman Fairclough, analyzing the prevalence of discourses in the leaders’ language. LÄS MER

  2. 2. When Big Fish Eats Small Fish: the acquisition of Ben & Jerry's by Unilever

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Laurel Craven-Matthews; Asta Nordlund; Zakariae Fouzbi; [2021]
    Nyckelord :Ben Jerry s; Unilever; authenticity; brand identity; brand acquisition; brand structure; corporate brands; product brands; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Är varumärken de nya politikerna? : En kvalitativ studie om olika generationers upplevelse av brand activism i förpackningsdesign

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Fransson Gustavsson; Emma Lindmark; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study investigates how different generations interpret the marketing strategy of brand activism through packaging design. This marketing strategy is a relatively new one, and refers to corporations that engage and take stances in current political causes. LÄS MER

  4. 4. Sustainable business conduct as business model or business identity : a stakeholder review of a potential trend towards a new normal

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa Kvarnström; [2016]
    Nyckelord :Stakeholders; sustainability identity; sustainable business conduct; CSR; sustainability reporting; Ben Jerry s;

    Sammanfattning : The objective of the thesis is to analyse how stakeholder influence has transformed sustainability work from being primarily risk management into becoming an integral part of business conduct and even business identities of today. To detect this trend I gather theoretical information that elaborate on the meaning and drivers of sustainable business conduct, sustainability as corporate identity, relevant stakeholders and ways of communicating to stakeholders. LÄS MER

  5. 5. Företagsförvärv : Hur Ben & Jerry’s blir en del av Unilever

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Therese Wickman; Jenny Hagström; [2012]
    Nyckelord :Ben Jerry s; företagsförvärv; Unilever; Product brand; Corporate brand; varumärkesportfölj;

    Sammanfattning : Denna uppsats har berört hur ett företagsförvärv kan gå till men även hur ett företag med många underliggande varumärken hanterar sin varumärkesportfölj. Som företag kan man öka sin tillväxt och lönsamhet på lite olika sätt, bland annat genom att expandera sin verksamhet. LÄS MER