Sökning: "Benchmarking småföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Benchmarking småföretag.

  1. 1. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Söderholm; Hanna Åman; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; företagsbloggar; YouTube; SlideShare; LinkedIn; småföretag; ryktesspridning; Business-to-Business; B2B; sökmotorsoptimering.;

    Sammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB Författare: Linda Söderholm, Hanna Åman Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp Ämne: Företagsekonomi Syfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi. Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Benchmarking - Ett verktyg för småföretag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Ejlertsson Torstensson; Jens Holmberg; [2009]
    Nyckelord :Benchmarking; Småföretag; Benchlearning; Jämförelser; Incitament; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera vilka incitament som eventuellt finns för småföretag att tillämpa benchmarking, samt att ge ett förslag till hur en benchmarkingmetod för småföretag skulle kunna vara utformad. Den teoretiska referensramen har byggts upp kring olika teorier och synsätt som behandlar förberedelser och förutsättningar för benchmarking, benchmarking i 10 steg samt benchlearning. LÄS MER

  3. 3. Ekonomistyrning i småföretag : finns det skillnader mellan växande och stabila företag?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Liselotte Larsson; Jessica Norlin; [1998]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Omvärlden förändras ständigt och därför behöver företagen en mer flexibel styrning, ett sätt att uppnå detta är att avskaffa budgeten. Syftet med denna uppsats var att skapa förståelse för hur ett företag kan styra budgetlöst, vad skillnaderna är mellan den traditionella och den budgetlösa styrningen. LÄS MER