Sökning: "Beprövad erfarenhet"

Visar resultat 11 - 15 av 287 uppsatser innehållade orden Beprövad erfarenhet.

  1. 11. Främja närvaro : specialpedagogens betydelse och roll inom skolsystemet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Charlotte Fogelklou; Olauson Kim; [2023]
    Nyckelord :främja skolnärvaro; KASAM; salutogent perspektiv; specialpedagog; systemteori;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Fogelklou, Charlotte och Olausson, Kim (2023). Främja närvaro – Specialpedagogens betydelse och roll inom skolsystemet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90hp. LÄS MER

  2. 12. Sociala medier som ett verktyg för fritidshemsläraren att utvecklas i professionen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Simon Larsson; Fredrik Nyman; [2023]
    Nyckelord :Beprövad erfarenhet; Fritidshemslärare; Kollegialt lärande; Sociala medier; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Utifrån vår arbetslivserfarenhet i fritidshemmet anser vi att samverkan med kollegor, planering av verksamhet och diskussion kring utvecklingsfrågor brister på grund av tidsbrist. Vår erfarenhet är att fritidshemslärare löser denna problematik genom att vara aktiva i olika nätverk på sociala medier. LÄS MER

  3. 13. Artificiell intelligens i hälso- och sjukvården - rättslig symbios eller juridisk huvudvärk? : En undersökning om god vård och vetenskap och beprövad erfarenhet kan upprätthållas vid diagnosticering med artificiell intelligens.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Matilda Larsson; [2023]
    Nyckelord :Juridik; medicinsk rätt; hälso- och sjukvård; artificiell intelligens; god vård; vetenskap och beprövad erfarenhet; AI; rättsinformatik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Biomedicinska analytikers reflektioner under verksamhetsförlagd utbildning : En kvalitativ analys av studenters reflektionsloggböcker

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Amrah Heikkinen; [2023]
    Nyckelord :Biomedical laboratory science profession; internship; reflection; quality assurance; reasonableness assessment; interaction; professionalization and laboratory methodology science; Biomedicinsk analytiker; verksamhetsförlagd utbildning; reflektion; kvalitetssäkring; rimlighetsbedömning; interaktion; professionalisering; laboratoriemetodik.  ;

    Sammanfattning : Reflektion eftersträvas ofta i högre utbildning. Forskning och beprövad erfarenhet visar att aktiviteten ska ha avgörande betydelse för studenters djuplärande. Reflektion har även visat sig ha en central betydelse för studenters professionella lärande. Denna studie fokuserar på reflektion hos blivande biomedicinska analytiker (BMA). LÄS MER

  5. 15. Kunskap, fostran eller tidsbrist? : En kvantitativ studie av religionslärares didaktiska val gällande centralt innehåll i kursen Religion 1 på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Religionsvetenskap

    Författare :Josefin Selldén; [2023]
    Nyckelord :gymnasieskola; religionslärare; religionskunskap; centralt innehåll; didaktiska val; de tre didaktiska frågorna; vetenskaplig grund; beprövad erfarenhet; tidsbrist;

    Sammanfattning : This essay examines which didactic choices religion teachers make in the course Religion 1 based on the didactic questions what?, why? and how?. The aim is to investigate how religion teachers at upper secondary school teach the central content of the Religion 1 course within the time frame of 50p. LÄS MER