Sökning: "Bergman Study"
Visar resultat 1 - 5 av 399 uppsatser innehållade orden Bergman Study.
1. Representation av genus i svenska ungdomsserier : En multimodal kritisk diskursanalys av genusrepresentation i Young Royals och Störst av allt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of the study “Representation of gender in Swedish youth TV series” is to illustrate how genders are represented in Swedish youth tv-series. Young people are influenced by the media when creating their identities and shaping their views of the world. LÄS MER
2. Narkotikans roll i polisens strategier och arbete : En kvalitativ studie om den svenska polisens arbete mot narkotika
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Due to the fact that narcotics is a highly current topic in the mass media, which draws attention to the prominent change that has taken place in the drug market in recent years, there is therefore not much significant research in the research area linked to Sweden yet. Therefore, this study will focus on investigating how the crime prevention and crime fighting efforts against narcotics are applied by the police in Police Region North in Sweden, as well as which crime prevention efforts the police believe should be used against narcotics in the future. LÄS MER
3. Hur mycket ska en euro kosta? : Reala jämviktsväxelkurser och inflationsutfall vid eurons införande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This study has analysed the misalignment of the real exchange rates of the eleven original euro members at the introduction of the euro, and their consequences for inflation in the first five and ten years of the monetary union. Using four separate models of real equilibrium exchange rates, the largest overvaluations are found for Portugal and Germany, and the largest undervaluations are found for Ireland and Finland. LÄS MER
4. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER
5. Kvalitetsutmaningar i produktionsberedning : En grundorsaksanalys hos Siemens Energy AB
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : A successful company is characterized by shared values, a clear vision, continuous improvements and everyone’s commitment. By consistently striving to achieve and exceed needs and expectations, quality becomes a cornerstone of long term success. LÄS MER