Sökning: "Bertil Nilsson"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden Bertil Nilsson.

  1. 6. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Herder; Filip Nilsson; Mats Seglarvik; [2016]
    Nyckelord :Credit card attributes; credit card; bonus system; charity; consumer behaviour; consumer value.; Kreditkortsattribut; kreditkort; bonussystem; välgörenhet; konsumentbeteende; konsumentvärde;

    Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER

  2. 7. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Eldforsen Nilsson; Emma Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Premiumvarumärken; varumärkeskapital; livsmedelsindustrin; varumärkesimage; price premium; varumärkesupplevelsen;

    Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER

  3. 8. Development of a Second Screen Content Platform

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Bertil Nilsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart televisions are becoming more common in households and with the added capability to both connect to the internet and launch applications they have the possibility to help create a more engaging interactive experience. An interactive experience that extends beyond the classic remote control and into the personal second screen of every viewer. LÄS MER

  4. 9. Customer Value Driven Continuous Improvements in Sales and Services

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Joakim Olsson; Magnus Flodberg; [2011]
    Nyckelord :CVAM; customer value driven continuous improvement; customer value; continuous improvements; lean; Six Sigma ; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Customer Value Driven Continuous Improvements in Sales and Service - Introducing the Customer Value Assessment Method (CVAM) Authors: Magnus Flodberg and Joakim Olsson Supervisors: Fredrik Häglund, Institute of Economic Research, Department of Business Administration, School of Economics and Management, Lund University Bertil I. Nilsson, Industrial Management and Logistics, Faculty of Engineering, Lund University Problematization: Carlson Wholesale System (CWS) is a system for working with continuous improvements in sales and service processes, developed with inspiration from the Toyota Production System and Carlson’s own Carlson Manufacturing System (CMS). LÄS MER

  5. 10. Producing on Real Demand - In a High Efficient Industry

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Eckerwall; Andreas Johnsson; [2010]
    Nyckelord :spot colour; lean; agility; Japan; packaging material; Tetra Pak; multicolour printing; flexibility; co-printing; real demand; Supply chain; process colour; total value metrics; responsiveness; cost efficiency; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title: Producing on Real Demand – In a High Efficient Industry Authors: Johanna Eckerwall and Andreas Johnsson Tutors: Jens Hultman -Assistant Professor, Department of Business Administration,Lund School of Economics and Management Aki Matsuzaki-Business Control Manager, Supply Chain Division, Tetra Pak Japan Bertil Nilsson-Adjunct Assistant Professor, Department of Industrial Management and Logistics, Lund Institute of Technology Background: The production philosophy at Tetra Pak Japan is make-to-order. Although, inreality it is more make-to-stock due to the current pricing structure based on discounts for large volume orders. LÄS MER