Sökning: "Besöksnäringen"
Visar resultat 6 - 10 av 107 uppsatser innehållade ordet Besöksnäringen.
6. Identitetskommunikation för ett län : Lyfta Blekinges kultur och historia med visuella maskotar
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Identitetskommunikation är ett sätt för ett samhälle att berätta om sig själv och vad som finns att göra samt uppleva i deras samhälle. För att framföra identitetskommunikation för Blekinge skapade vi tre olika maskotar som är kopplade till VisitBlekinge, vilket är ett bolag som jobbar med besöksnäringen. LÄS MER
7. Hellre ful och trevlig : En analys av Borlänges byggda kulturarv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/KulturvårdSammanfattning : Examensarbetet undersöker Borlänge kommuns kulturarv och analyserar detta genom authorized heritage discourse. I arbetet studeras kommunala planeringsdokument så som översiktsplan och kulturmiljöplan samt den digitala besöksguiden Visit Dalarna och Borlänges kommuns respons på utnämningen till Sveriges fulaste stad. LÄS MER
8. Besöksnäringens företagsstrategier på öar och i skärgårdar under pandemin
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Introduction: The Covid19 pandemic meant that many organizations suffered profitability problems – in both the public and private sectors. Different industries were affected in different ways, where, for example, the construction industry experienced a boom while the service sector stagnated. LÄS MER
9. Smart and Sustainable Off-grid Housing Powered by Vehicle to Anything (V2X) : An exploratory study to understand the innovation readiness and feasibility for off-grid living powered by Vehicle to Anything (V2X)
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : For the EU to reach net-zero by 2050, an increased rate of renewable energy generation is needed. Off-grid tiny houses serve as a sustainable housing option as they are energy conservative, and their primary source of energy is renewable energy. LÄS MER
10. ”Hållbarhet är inte en utmaning, det är ett måste” : En kvalitativ fallstudie av Östersund om inställningen och förutsättningarna till en hållbar destinationsutveckling genom hållbara verktyg
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Hållbar destinationsutveckling är en viktig del för att skapa en stark och konkurrenskraftig turistdestination. Allt fler destinationer arbetar med hållbara projekt och för att mäta utvecklingen används olika typer av indikatorer. LÄS MER