Sökning: "Betala för skolan"

Visar resultat 6 - 10 av 35 uppsatser innehållade orden Betala för skolan.

  1. 6. The Impact of Demand Patterns and Pathfinding Strategies on Payment Channel Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johanna Löv; [2023]
    Nyckelord :Payment Channel Network; Channel Imbalance; Pathfinding; Demand Pattern; Lightning Network;

    Sammanfattning : Payment Channel Networks (PCNs) provide a solution to the scalability problem in blockchain technology. They facilitate multiple-hop transactions via payment channels between peers, allowing for the execution of several transactions before updating each node’s balance on the blockchain. LÄS MER

  2. 7. How to Design an Onboarding Experience for Passive Wearable NFC Payment Devices

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victoria Hendered; [2022]
    Nyckelord :Onboarding; Tangible Interaction; Human Actions; Wearable Technology; Onboarding; Tangible Interaction; Mänskliga Rörelser; Wearable Teknik;

    Sammanfattning : The rapidly increasing popularity in wearables in combination with countries such as Sweden moving towards a cashless society creates a market for wearable payment devices. NFC technology is already used in traditional payment cards to provide contactless payment and is now also being used in other forms such as rings or bracelets to provide smart payment devices. LÄS MER

  3. 8. Credit Modeling with Behavioral Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jingning Zhou; [2022]
    Nyckelord :Credit modeling; Behavioral data; Feature engineering; Kreditmodellering; Beteendedata; Funktionsteknik;

    Sammanfattning : In recent years, the Buy Now Pay Later service has spread across the e-commerce industry, and credit modeling is inevitable of interest for related companies to predict the default rate of the customers. The traditional data used in such models are financial bureaus which include credit records bought from external financial institutions. LÄS MER

  4. 9. Utökad verklighet som ett digitalt verktyg för undervisningen i gymnasieskolan : En kvalitativ utforskande studie om dess styrkor och svagheter

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Tony Hay Werner; [2022]
    Nyckelord :extended reality; XR; qualitative study; Swedish tertiary school; science education; utökad verklighet; XR; kvalitativ studie; svenska gymnasieskolan; naturvetenskaplig undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska nyckelintressenters uppfattningar om potentialer och hinder med utökad verklighet (XR) i gymnasieundervisning, speciellt inom matematik- och fysikämnena där det finns flertalet abstrakta moment som elever har svårt för. Ett vidare syfte är att med stöd i studiens resultat utforma riktlinjer som förslag på hur XR kan användas och inte användas i skolan. LÄS MER

  5. 10. Comparison of Logistic Regression and an Explained Random Forest in the Domain of Creditworthiness Assessment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Ankaräng; Jakob Kristiansson; [2021]
    Nyckelord :Classification; Creditworthiness; Explainable Artificial Intelligence; Logistic Regression; Machine Learning; Random Forest; SHAP; XAI;

    Sammanfattning : As the use of AI in society is developing, the requirement of explainable algorithms has increased. A challenge with many modern machine learning algorithms is that they, due to their often complex structures, lack the ability to produce human-interpretable explanations. LÄS MER