Sökning: "Betalvägg"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Betalvägg.

  1. 1. Digital app-design för rutinskapande vid psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Izabella Silfverberg; Moa Romé; [2023]
    Nyckelord :UI-design; UX-design; usability; routine making; motivation; Cognitive Behavioral Therapy; CBT; UI-design; UX-design; rutin skapande; tillgänglighet; motivation; kognitiv beteendeterapi; KBT;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är något som har stort inflytande på människors dagliga rutiner där de drabbade kan sakna motivationen för att hålla sig till sina vardagliga uppgifter. På marknaden finns det idag appar som ska motivera användare till att ta hjälp och skapa nya rutiner. LÄS MER

  2. 2. Betalvägg eller icke betalvägg – det är frågan : En kvalitativ studie av vilket slags innehåll som Aftonbladet och Expressen valt att lägga   bakom betalvägg under coronapandemin 2020.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sarah Lindén; Hedda Ottestam; [2021]
    Nyckelord :paywall; qualitative text analysis; COVID-19; media logic; news value; news selection;

    Sammanfattning : Paywalls have quickly become a large part of the media industry and are constantly evolving. Most news media today use a form of paywall to be able to earn revenue off their content. LÄS MER

  3. 3. Det brinner! : En studie om lokaltidningars dubbla uppdrag vid en krissituation utifrån rapporteringen om skogsbränderna i Hälsingland 2018

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Miriam Maul; Amanda Bodin; [2020]
    Nyckelord :Krissituation; betalvägg; digitalisering; skogsbränder; lokaljournalistik.;

    Sammanfattning : En kommersiell lokaltidning förväntas leverera kvalitetsjournalistik till allmänheten och samtidigt är de beroende av att människor är prenumeranter som betalar för deras journalistik. Detta ställs på sin spets vid en krissituation när samhällets behov av korrekt information är stort. LÄS MER

  4. 4. ”JA, VI ÄR JU HELT BESATTA I DE DÄR SIFFRORNA!” - En kvalitativ intervjustudie om hur journalister resonerar kring arbetsrutiner och nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Asplund; Nadia Mattsson; [2019-06-28]
    Nyckelord :Betalvägg; Betalstrategi; Journalist; Journalistik; Journalistikens kommersialisering; Nyhetsvärdering; Strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Att utifrån teorier om nyhetsvärdering och journalistikens kommersialisering få en fördjupad förståelse för hur journalister arbetar med och resonerar kring nyhetsvärdering sedan införandet av betalväggar. Teori: Journalistikens kommersialisering, Nyhetsvärdering. Metod: Kvalitativ intervjustudie. LÄS MER

  5. 5. The Anatomy of a Paywall : Insights and recommendations on charging for online news

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Mattias Cederberg; [2019]
    Nyckelord :Interaction design; User experience; Journalism; News paywall; Interaktionsteknik; Användarupplevelse; Journalism; Betalvägg;

    Sammanfattning : In the wake of digitalization and recent technological innovation, news consumers have increasingly moved to online spaces to access news. As changes in consumer behavior appear even within these new contexts, several legacy news publishers that are often linked with high journalistic quality and trust are struggling to monetize on their content. LÄS MER