Sökning: "Beteendediagnoser"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Beteendediagnoser.

  1. 1. Från bråkstakar till beteendediagnoser : En kvalitativ studie om Fritidslärarens medvetenhet, erfarenheter och arbetssätt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Annie Hassel; [2017]
    Nyckelord :Fritidshem; ramfaktorer; kunskap; psykisk ohälsa; relationer och empati;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som avser att undersöka hur personal i fritidshemmet förhåller sig till barn i behov av särskilt stöd. I studien undersöks personalen i fritidshemmets värderingar, attityder mot barn med olika problematik. LÄS MER

  2. 2. ”Det behöver inte vara sanningen, men känslan måste tas på allvar" : En intervjustudie med skolkuratorer om utanförskap bland barn i låg- och mellanstadiet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Jilan Yousef; Karin Khoshed; [2017]
    Nyckelord :school counselors; children; exclusion; school; definition; skolkuratorer; barn; utanförskap; skolan; definition;

    Sammanfattning : Barn blir varse tidigt att de ska vara del i ett sammanhang och passa in i mallen i skolmiljön. Syftet med denna studie är att undersöka hur skolkuratorer arbetar med utanförskap bland barn i låg- och mellanstadieåldern samt få inblick i vilka utmaningar som förekommer i arbetet. LÄS MER

  3. 3. Tidiga insatser i förskolan : För barn som riskerar att utveckla ett problemskapande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Lena Atte; [2013]
    Nyckelord :Problemskapande beteende; Förskola; Normalitet; Avvikelse; Beteendediagnoser; Tidiga insatser; Relationellt och punktuellt perspektiv;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka möjligheter och hinder som förskollärare upplever i det tidiga, förebyggande arbetet med fokus på barn som riskerar att utveckla ett problemskapande beteende. Syftet är också att belysa när pedagoger i förskolan upplever att barn är problemskapande. LÄS MER