Sökning: "Bevarande av spel"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Bevarande av spel.

  1. 1. Making the Game Wiki Obsolete : Improving Approachability in Grand Strategy Games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Timmy Eklund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore and investigate the possibility of improvements in approachability and player retention, in Grand Strategy games. This is important for game developers to be able to develop games more suited to a wider audience. LÄS MER

  2. 2. Datorer och tv-spelsanvändningsområden inom demensvården ur ett omvårdnadsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Alexander Strömberg Hedman; Johanna Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Cognitive function; computer utilization; dementia; literature review and videogames.; Datoranvändning demens; kognitivförmåga; litteraturöversikt och Tv-spel.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Demenssjukdomar är en växande sjukdomsgrupp i samhället. I Sverige beräknas att mellan 130–150 tusen personer lever med en demenssjukdom. Demens går inte att bota utan det går enbart att bromsa upp förloppet med hjälp av läkemedel. LÄS MER

  3. 3. Att bevara digitala spel : En komparativ litteraturstudie rörande bevarande av digitala spel, med särskilt fokus på spelet Minecraft

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Arkivvetenskap

    Författare :Euridiki Granouzis Larsson; [2018]
    Nyckelord :Preservation; Games; Digital Games; Archiving; Archiving Games; Emulation; Migration; Conversion; Emulering; Emulation; Migration; Konvertering; Bevarande av spel;

    Sammanfattning : The aim of this essay is to explore which preservation method is the most suitable to preserve digital games with focus on Minecraft. This essay will compare emulation, migration and conversion. This will be done through a comparative literature study. LÄS MER

  4. 4. Virtual- och augmented reality inom turism : En studie om tillämpning av teknikerna innan och under en resa

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Daniella Novakovic; Malin Sjögren; Josefine Carstens; [2018]
    Nyckelord :Tourism; virtual reality; augmented reality; implementation; tourist company; Turism; virtual reality; augmented reality; implementering; förstärkt verklighet; turistföretag;

    Sammanfattning : VR (Virtual Reality) är en datorsimulerad virtuell verklighet där användaren omsluts med ljud och bild och naturlagarna sätts ur spel. Användaren kan själv anpassa verkligheten efter egna behov och önskemål. Till skillnad från VR betraktas AR som ett visuellt system som förstärker vår verklighet med information och grafik. LÄS MER

  5. 5. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Robin Wennström; Erik Landqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER