Sökning: "Biblioteks- och informationsvetenskap marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Biblioteks- och informationsvetenskap marknadsföring.

  1. 1. Digital service erbjuden till användare med funktionsnedsättning på Armeniens national bibliotek : utmaningar och åtgärder.

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anna Khachatryan; [2015]
    Nyckelord :digital biblioteksservice; national bibliotek; Republiken Armenia; användare med nedsatt syn; användare med fysisk funktions nedsättning; användare med nedsatt hörsel; tillgång till internet; marknadsföring av digital biblioteksservice;

    Sammanfattning : The purpose of the present qualitative study is to create knowledge about librarydigital services and their marketing to patrons with disabilities in Armenia, on theexample of the National Library of Armenia, as well as, to discover opinions of theNLA librarians and patrons with disabilities about the importance of library digitalservices to people with disabilities. Literature review and qualitative interviewing has been employed as methods to collect the empirical data. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier som strategisk kommunikationsresurs för varumärkesbyggande inom hotell- och turismbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Henrik Westdahl; [2014]
    Nyckelord :Sociala medier; Hotell; Turism; Strategisk kommunikation; Kundrelationer; Marknadsföring; Varumärkesbyggande; Språkbruk;

    Sammanfattning : The social media arena is rapidly growing and more and moreorganisations take part in the daily ongoing conversations indifferent social media channels. Conversations are being heldacross borders on every available topic and ratings and reviews ofconsumer products and services is one of them. LÄS MER

  3. 3. Kan ett identitetsarbetete synliggöra biblioteket? : En undersökning av Piteå stadsbibliotek och den gemensamma brandingen av folkbibliotek i Norrbotten.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anton Joling; Petra Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Brand; Branding; Folkbibliotek; Identitet; Triangulering; Marknadsföring; Varumärke;

    Sammanfattning : The focus of the thesis is to examine the regional branding ofpublic libraries in Norrbotten, with the main focus on Piteå public library, in order to find trends that indicate a successful branding based on Hariff & Rowley’s (2011) identified key factors.The empirical data has been collected through a triangulation of interviews and documents. LÄS MER

  4. 4. ”Vad gör bibblan på Facebook?” En studie av ungdomars uppfattningar om bibliotekens marknadsföring och kommunikation i sociala medier

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Sofia Lutman; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; relationsmarknadsföring; kommunikation; användare; bibliotek 2.0; bibliotek; ungdomar; marknadsföring;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine young people’s opinions about libraries using social media for communicative and marketing purposes. There are three research questions: What do young people think about libraries using social media for communicative and marketing purposes? Do they want to interact with libraries in social media and, if so, in what way? Are their opinions and their will to interact influenced by what kind of relationship they have with libraries, their reading habits, and whether or not they use libraries’ digital services? Prior research is divided into three themes: library development, marketing, and young people. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av bibliotek via sociala medier : Hur ser bibliotekarier på det?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Linn Ahlander; Rasmus Lindahl; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; SWOT TOWS Matrix; marknadsföring; bibliotekarier; bibliotek; marknadsmix; marknadsföringsstrategi; marknadsföringsverktyg;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how librarians view marketing of the library using social media and how this can be used in a marketing strategy. The theoretical framework for this thesis is based on the 7 Ps of the marketing mix, SWOT-analysis and SWOT/TOWS Matrix. LÄS MER