Sökning: "Big Data and Business Intelligence Analytics"

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser innehållade orden Big Data and Business Intelligence Analytics.

  1. 16. Business Intelligence and Analyticsapplied to a collaboration platform

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Adriana Patricia Devera La Rosa; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idefusion AB is a start-up company which has developed a platform tosimplify the collaborative process between companies’ employees,university students and people in private life. Their main focus lieson skilled people such as company employees to produce cases based onproblems in their work life. LÄS MER

  2. 17. In God We Trust - All others Must Bring Data

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linda Stoby Höglund; [2017]
    Nyckelord :Machine Learning; Big Data Analytics; Artificial Intelligence;

    Sammanfattning : The goal of this study is to investigate the organisational and managerial gaps impeding the successful adoption and deployment of machine learning in many organisations. The aim is to narrow the research gap on why the adoption of machine learning is slow, and provide further insights on what actions organisations must take to encourage advancements. LÄS MER

  3. 18. Prediktiv analys och prediktiva modeller för bättre beslutsfattande : En explorativ studie av företags datainsamlingsprocess, användningsprocess samt de affärsmässiga effekter som uppstår

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Fredrik Erikson; [2017]
    Nyckelord :prediktiv analys; prediktiva modeller; datakvalité; datarengöring; Internet of Things; Business Intelligence; Big Data; affärsmässiga effekter;

    Sammanfattning : Beslutsfattandet är en process som är central i alla företag. För att effektivisera och hantera de enorma datamängder som samlas in hos företag har arbetet med prediktiva modeller och prediktiv analys ökat lavinartat de senaste åren. LÄS MER

  4. 19. Business analytics in traditional industries – tackling the new age of data and analytics.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Anton Fors; Emelie Ohlson; [2016]
    Nyckelord :Business analytics; big data; decision-making; business intelligence; data;

    Sammanfattning : Decision-making is no longer based on human preferences and expertise alone. The era of big data brings up new challenges with business analytics for organizations that want a competitive advantage. Previous research shows that a lot of studies have been made on why this era is now crucial to organizations but not how they can adapt it. LÄS MER

  5. 20. Big data : En studie om dess affärsnytta samt dess utmaningar och möjligheter, med fokus på detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Jacob Bergdahl; Armine Sinabian; [2015]
    Nyckelord :big data; business intelligence; analytics; business benefit; challenge; opportunity; retail industry; big data; business intelligence; analytics; affärsnytta; möjlighet; utmaning; detaljhandelsbranschen;

    Sammanfattning : Idag skapas och lagras enorma mängder data, samtidigt som endast en liten del av datan analyseras och används. Big data är ett begrepp som cirkulerat i flera år, men på senare år har det fått allt större innebörd. Allt fler företag börjar få upp ögonen för big data, samtidigt som få verkligen vet hur det ska användas. LÄS MER