Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Elektrifiering och lönsamhet i bilbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The most prominent trend in the automotive industry right now is electrification. Consumers and global regulations force companies to offer more environmentally friendly alternatives to the fossil car. But sustainable development is not only about offering environmentally friendly alternatives. It must also be economically feasible. LÄS MER
2. Bidragande faktorer till minskad personalomsättning : En fallstudie inom bilbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Background High staff turnover is something that bothers most organizations as each new recruitment generates an increased cost for the organization. Staff turnover is affected by several different factors, which in turn affect the organization in the short and long term. LÄS MER
3. Jämlik elektrifiering : en kvalitativ studie om bilisters tankar kring elbilen och utbyggnaden av laddinfrastruktur i Uppsala kommun
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I takt med Sveriges pågående elektrifiering ställer det ökade elbilsbeståndet högre krav på utbyggnaden av offentlig och privat laddinfrastruktur, i synnerhet i stadsregioner som Uppsala och Stockholm. Uppsala kommun prisades år 2021 med Laddsilvret för sitt arbete med laddinfrastruktur i mindre samhällen och efterfrågar aktuell forskning som kan ligga till grund för en strategi för fortsatt utbyggnad, vilket är upphovet till denna studie. LÄS MER
4. AI nu och då : Användningen av AI inom olika branscher under år 2011 och 2021
M1-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Målet med artificiell intelligens (AI) är att uppnå teknik som beter sig likt människans sätt att tänka och agera. Något som kan ses under AI:s utveckling är att fokus har skiftat i dess användning sedan dess uppkomst under 1950-talet. LÄS MER
5. Hur säkrar Volvo en hållbar framtid? : En visuell retorisk analys av Volvos miljöbudskap i deras reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Increased environmental awareness and a desire to make environmentally friendly choices among consumers have meant that companies today feel an intense pressure to become environmentally friendly and to produce sustainable products. Especially when it comes to car companies that contribute a large part to greenhouse gas emissions. LÄS MER