Sökning: "Bilbranschen"

Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade ordet Bilbranschen.

  1. 21. Din Bil, min bil, vår framtid : En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joacim Bäckman; Emil Engström; [2017]
    Nyckelord :Din Bil; bilar; bilåterförsäljare; transport; miljö; mobilitet; delningsekonomi; urbanisering; generationer; framtid;

    Sammanfattning : Titel: Din Bil, min bil, vår framtid - En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet. Författare: Joacim Bäckman och Emil Engström Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet, inriktning marknadsföring. LÄS MER

  2. 22. Code of Conduct : Likheter och skillnader i livsmedels-, kläd-, bil- samt teknikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Pontus Bjers; Anja Blom; Viktor Lindestam; Jonatan Nuamu; [2017]
    Nyckelord :Code of conduct; Branschjämförelse; socialt ansvar; miljöansvar;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företag upplever idag ett ökande tryck från intressenter att agera hållbart och ansvarsfullt. Globaliseringen har lett till att företag har affärskopplingar med internationella partners och leverantörer. LÄS MER

  3. 23. Marknadsplanering, en utmaning för bilåterförsäljare : En studie om hur ekonomisk information & budgetering påverkar marknadsplanering inom bilbranschen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Carl Ekfeldt; Martin Lorentzon; [2015]
    Nyckelord :budgetering; ekonomisk information; Marknadsplanering; bilåterförsäljare;

    Sammanfattning : This study gives a understanding how car retailers structure and decide their marketing activities by using a marketing plan. We also integrate budgeting and using of economic information as a supplement for structure the marketing plan. LÄS MER

  4. 24. Provisionsbaserad försäljning i bilbranschen : En fallstudie om motivation och belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Behroz Khoshlahge-Yazdi Jöhnemark; [2015]
    Nyckelord :Belöningssystem; Motivation; Bilbranschen; Motivationsteorier;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör hur säljares motivation till sin arbetsuppgift på ett bilföretag påverkas av företagets rådande belöningssystem genom en fallstudie. För att få en bredare förståelse för vad som motiverar säljarna så undersöker fallstudien ifall det finns andra faktorer än belöningssystemet som påverkar säljarna. LÄS MER

  5. 25. Samverkan mellan aktörer för en miljövänlig försörjningskedja

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Balázs Bernat; Sara Nilsson; [2014]
    Nyckelord :Green Supply Chain Management; samarbete; försörjningskedja; miljöarbete; armlängdsstrategi; relationsstrategi; drivkrafter; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att öka förståelsen för hur den köpande organisationens val av samarbetsstrategi kan påverka Green Supply Chain Managements genomslagskraft i försörjningskedjan. Teorin definierar begreppet Green Supply Chain Management och redogör för vilka hinder och drivkrafter som kan återfinnas vid miljöarbete. LÄS MER