Sökning: "Bilbranschen"
Visar resultat 21 - 25 av 50 uppsatser innehållade ordet Bilbranschen.
21. Din Bil, min bil, vår framtid : En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Din Bil, min bil, vår framtid - En studie om de utmaningar svenska bilåterförsäljare står inför, och hur de i framtiden kan anpassa sin verksamhet. Författare: Joacim Bäckman och Emil Engström Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet, inriktning marknadsföring. LÄS MER
22. Code of Conduct : Likheter och skillnader i livsmedels-, kläd-, bil- samt teknikbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Företag upplever idag ett ökande tryck från intressenter att agera hållbart och ansvarsfullt. Globaliseringen har lett till att företag har affärskopplingar med internationella partners och leverantörer. LÄS MER
23. Marknadsplanering, en utmaning för bilåterförsäljare : En studie om hur ekonomisk information & budgetering påverkar marknadsplanering inom bilbranschen.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : This study gives a understanding how car retailers structure and decide their marketing activities by using a marketing plan. We also integrate budgeting and using of economic information as a supplement for structure the marketing plan. LÄS MER
24. Provisionsbaserad försäljning i bilbranschen : En fallstudie om motivation och belöningssystem
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen berör hur säljares motivation till sin arbetsuppgift på ett bilföretag påverkas av företagets rådande belöningssystem genom en fallstudie. För att få en bredare förståelse för vad som motiverar säljarna så undersöker fallstudien ifall det finns andra faktorer än belöningssystemet som påverkar säljarna. LÄS MER
25. Samverkan mellan aktörer för en miljövänlig försörjningskedja
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att öka förståelsen för hur den köpande organisationens val av samarbetsstrategi kan påverka Green Supply Chain Managements genomslagskraft i försörjningskedjan. Teorin definierar begreppet Green Supply Chain Management och redogör för vilka hinder och drivkrafter som kan återfinnas vid miljöarbete. LÄS MER