Sökning: "Bilia Ab"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Bilia Ab.

  1. 1. The post-acquisition process: A broad perspective on the integration process of newly acquired subsidiaries - A case study of the Swedish car company Bilia AB

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jon Karlsson; Johan Nikolai; [2021-08-13]
    Nyckelord :Post-acquisition process; Integration; M As; Synergy realization;

    Sammanfattning : During the recent decades, it has become evident that the post-acquisition process is pivotal for ensuring high levels of acquisition performance. This process, along with its main component, the integration process, is a complex matter to say the least. LÄS MER

  2. 2. Kunden har alltid rätt : En uppsats om hur företag inom detaljhandeln kan mäta och följa resultatet av sin interna marknadsföring mot personal med kundkontakt

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Fredrik Berg; Andreas Månsson; [2010]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; mätbarhet; servicekvalitet; motivation; frontlinjepersonal;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån ett chefperspektiv beskriva ochförklara hur företag inom detaljhandeln på taktisk nivå kan arbetaför att mäta och följa upp resultaten av sin interna marknadsföringmot personal med kundkontakt. Studien har en kvalitativ ansats där vi har genomfört sexsemistrukturerande intervjuer med chefer på taktisk nivå hosStadium, Bilia Väst, Affärsverken Karlskrona AB samt enkompletterande intervju med Scandinfo. LÄS MER

  3. 3. Att styra det okända – En studie av integrationsprocessen vid ett vertikalt företagsförvärv

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Kragh Myllenberg; Daniel Ervér; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: När Volvo Lastvagnar under 2003 förvärvade sin största återförsäljare i norra Europa genom att köpa loss Bilia AB:s lastvagnsverksamhet så ställdes företaget inför två problem. Volvo skulle inte bara integrera ett bolag med en annan företagskultur in i sin egen organisation, de var dessutom tvungna att lära sig återförsäljarverksamheten som de nu skulle styra och utveckla. LÄS MER