Sökning: "Bioshock Infinite"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Bioshock Infinite.
1. BIOSHOCK INFINITE OCH ANVÄNDNINGEN AV DIEGETISK POPULÄRMUSIK : En studie om populärmusikens narrativa potential i spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : 2011 genomförde William Gibbons en analys av spelet Bioshock. I denna analys menar Gibbons att spelet har diegetisk populärmusik som spelar en unik narrativ roll. Bioshock Infinite är ett nytt spel i Bioshock-serien som kom ut efter Gibbons analys. En problemformulering formulerades i denna undersökning. LÄS MER
2. Kärnvapen, inbördeskrig och en hemtrevlig känsla: Skapande och användande av minnen utifrån BioShock Infinite och Metro 2033
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : In light of video games and gaming becoming a more normalized and widespread phenomenon this essay examines how personal memories are created and used from playing video games. I have used the games BioShock Infinite and Metro 2033 as a basis for this discussion. LÄS MER
3. ”Bring us the girl and wipe away the debt” : Didaktisk potential i multimodal fiktionsläsning
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Illusionen av frihet : Den ludologiska representationen i Bioshock Infinite
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna uppsats analyseras spelet Bioshock Infinite genom en analysmodell för ludologisk representation framtagen av Óliver Pérez Latorre, utifrån Robert Cassars adaption av Antonio Gramscis teori om kulturell hegemoni. Svårigheterna och konflikten inom det vetenskapliga fältet rörande spel adresseras inledande för att leda till en diskursanalys av spelet i sig, där vi ingående analyserar de ludiska designaspekterna och den representation som framträder genom dessa. LÄS MER
5. Changing the Paywall in Single-Player Games
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Game companies are always looking for more ways to increase consumers and their revenue as well as how consumers purchase games. Several business models have been introduced that this thesis will look at, free-to-play, adding downloadable content to existing games, freemium and premium games. LÄS MER