Sökning: "Birgitta Hellberg"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Birgitta Hellberg.

  1. 1. Stat, straff och sanktionsavgifter - särskilt om de svenska miljösanktionsavgifterna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Birgitta Hellberg; [2013]
    Nyckelord :EU-rätt; miljörätt; straffrätt; förvaltningsrätt; EU law; environmental law; criminal law; administrative law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I en strävan efter att göra brottsbekämpningen mer effektiv har miljösanktionsavgifter kommit att bli allt vanligare på miljörättens område. Kravet på effektivitet är inte alltid lätt att förena med kravet på rättssäkerhet. LÄS MER

  2. 2. Ett smartare retail - en studie i hur smartphonen som shoppingverktyg har bidragit till ett förändrat köpbeteende och servicemöte i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Andreas Nilsson; Johanna Westerdahl Svensson; Yichu Chung; [2012]
    Nyckelord :smartphone; innovationer; köbeteende; köprocessen; självservice; multi- channel; omni-channel; omni-access; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Dags fo¨r ett smartare retail – En studie i hur den smartphoneanva¨ndande kunden bemo¨ts av butiken. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen fo¨r Service Management. Kurs: SMKK01 Service Management: Examensarbete kandidatexamen, 15 Hp, VT2012. Seminariedatum: 29 maj 2012. LÄS MER

  3. 3. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  4. 4. Vill ni ha mig eller inte? - En studie om motivation hos korttidsanställda i butik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Danielsson; Joakim Hyllén; Oskar Olafsson; [2012]
    Nyckelord :korttidsanställda; butik; motivation; servicemöte; maslow; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT12, Service Management – Retail, Lunds universitet: Campus Helsingborg Författare: Caroline Danielsson, Joakim Hyllén & Oskar Olafsson Titel: Vill ni ha mig eller inte? – En studie om motivation hos korttidsanställda i butik Handledare: Carl Hellberg & Birgitta Olsson Syfte: Syftet är att beskriva och analysera vilka problem som kan uppstå och vilka nyckelfaktorer som är viktiga i butiksledningens styrning av korttidsanställda med kundkontakt i butik med fokus på motivation. Metod: Ett abduktivt arbetsätt och kvalitativa djupintervjuer med nio korttidsanställda och fyra butikschefer. LÄS MER

  5. 5. Nothing is more powerfull than an idea, whose time has come. Whose time is now – En kritisk diskursanalys av videon ”Kony 2012” och reproduktionen av ett vi och ett dom.

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Birgitta Hellberg; Mari Hesthammer; [2012]
    Nyckelord :vi och dom; orientalism; makt; propaganda; Joseph Kony; Jason Russell; Uganda; USA; västvärlden; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att granska videon ”Kony 2012” och dess reproduktion av föreställningen om ”vi” respektive ”dom”. Syftet är att studera hur detta ger anspråk i videon och hur filmskaparen propagerar för att sprida sitt budskap. Fokus för analysen har utgått ifrån teorier om orientalism, makt samt propaganda. LÄS MER