Sökning: "Birka Cruises AB"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Birka Cruises AB.

  1. 1. Kommunikation mellan turismföretag : En case studie baserad på Birka Cruises och Vänerbuss AB

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Karlsson; Molina Mörk; [2017]
    Nyckelord :Samarbete; Kundupplevelser; Kommunikation; Vänerbuss AB; Birka Cruises;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER

  3. 3. Hur vårdar upplevelseföretag sina kundrelationer? : En fallstudie av Birka Cruise AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Agneta Nivaro; Maria Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Upplevelseindustri; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Dagens kund har ett större behov av att konsumera upplevelser än tidigare. Detta leder till att antalet upplevelseföretag ökar. Upplevelser kan ge kunden ett värde som bidrar till en högre konkurrensfaktor för företaget än om de enbart konkurrerar med kvalitet och pris. LÄS MER