Sökning: "Björn Åslund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Björn Åslund.

  1. 1. Lärande inom Polismyndigheten som en effekt av arbetsrotation: intervjuer med "arbetsroterade" och deras chefer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Cecilia Grip; Björn Åslund; [2007]
    Nyckelord :arbetsrotation; kompetensutveckling; individuellt lärande; organisatoriskt lärande; personalvård; personlig utveckling; Adult education; permanent education; Vuxenutbildning; livslångt lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Polismyndigheten har som organisation genomgått stora förändringar. För att möta dessa förändringar startade Polismyndigheten i Skåne 1997 ett arbetsrotationsprogram, vilket i kombination med andra kompetensutvecklings-åtgärder syftade till att skapa en lärande organisation. LÄS MER

  2. 2. Personlig utveckling under polisutbildningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Polisutbildningen

    Författare :Krister Eneslätt; Björn Nagander; Jens Åslund; [2006]
    Nyckelord :Polisen i samhället;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att belysa de eventuella förändringar studenter på polisutbildningen vid Umeå universitet genomgår. Människor, platser, behovet av att passa in och grupper påverkar oss hela livet och enligt vår mening har de flesta i vår umgängeskrets på ett eller annat sätt förändrats sen dem kom in på polisutbildningen. LÄS MER

  3. 3. Hur ser den pedagogiska processen ut för ett arbetsplatsombud?: En empirisk undersökning i en facklig organisation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Gunilla Lundborg Engwall; Björn Åslund; [2005]
    Nyckelord :påverkan; lärande; kunskapsutveckling; handlingsutrymme; kunskapsanvändning; arbetsplatsombud; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; Adult education; permanent education; Vuxenutbildning; livslångt lärande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har i vårt uppsatsarbete valt att studera de fackligt engagerade arbetsplatsombudens vardag ur ett pedagogiskt perspektiv. Då vår frågeställning är av explorativ art ansåg vi att en kvalitativ ansats var att föredra. LÄS MER