Sökning: "Björn Carlsson"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Björn Carlsson.

  1. 11. CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christoffer Enander; Victor Cavalli-Björkman; [2009]
    Nyckelord :CSR; årsredovisningar; Large-Cap; förändringar; börsföretag; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: ” CSR rapportering - Trender och förändringar i svenska börsföretag” Seminariedatum: Fredag 16 Januari 2009 Tema/Kurs: Marknadskommunikation, FEKK01 Författare: Victor Cavalli-Björkman, Christoffer Enander Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Nyckelord: CSR, årsredovisningar, Large-Cap, förändringar, börsföretag Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka om 22 stora svenska börsbolag har förändrat sin CSR rapportering i sina årsredovisningar under den senaste tioårsperioden. Samt att med hjälp av gängse teorier försöka förklara eventuella förändringar. LÄS MER

  2. 12. Aim for the Moon and you might reach the Stars

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Thor-Björn Elmers; Marcos Blanco Carlsson; [2009]
    Nyckelord :vision; marketing;

    Sammanfattning : The background to this paper is that that many new founded companies have a problem to achieve such a growth rate that they manage to stay alive their first five years. Only a few of the new started company is able to achieve a rapid growth rate in their early lives. LÄS MER

  3. 13. YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Kemp Widerström; Joakim Von Stockenström; [2008]
    Nyckelord :YouTube; Internetmarknadsföring; Diffusion of innovation; Word of Mouth; Buzz marketing; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. LÄS MER

  4. 14. Are older consumers of interest for the Swedish Apparel market? A study of older consumers’ attitudes and interests in apparel.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Nordén; Brusk Kutlay; [2007]
    Nyckelord :older consumer; apparel; lifestyle; attitudes; consumer behavior; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Summary Title Are older consumers of interest for the Swedish Apparel market? A study of older consumers’ attitudes and interests in apparel Deadline 12 January, 2007 Course FEK 533 Authors Brusk Kutlay and Linda Nordén Tutors Björn Carlsson and Roland Knutsson Keywords Older consumer, apparel, lifestyle, attitudes, consumer behavior Purpose The purpose of this paper is to investigate weather the 50+ segment is a strong market for apparel, i.e. LÄS MER

  5. 15. Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabeth Johnsson; Helene Kenton-Russ; Lina Hansson; [2007]
    Nyckelord :Segmentering; Kvinnor; Teknikmarknaden; Demografi; Marknadsföring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Segmentering av kvinnor på teknikmarknaden – ur ett demografiskt perspektiv Seminarium: Tisdagen den 16 januari 2007 Kurs: FEK 582 Författare: Lina Hansson, Elisabeth Johnsson, Helene Kenton-Russ Handledare: Björn Carlsson, Roland Knutsson Sökord: Segmentering, Kvinnor, Teknikmarknaden, Demografi, Marknadsföring Syfte: I denna uppsats syftar vi till att undersöka hur den kvinnliga målgruppen på teknikmarknaden kan segmenteras. Utifrån en demografisk segmentering vill vi kunna ge en indikation till elektronikbutikerna på vilken marknadsföring de bör använda. LÄS MER