Sökning: "Björn Lindell"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Björn Lindell.

  1. 1. Ett spöke från förr : Norsk sakte-TV och den tidiga filmens phantom rides

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Filmvetenskap

    Författare :Björn Lindell; [2018]
    Nyckelord :Slow TV; sakte-TV; phantom ride; early cinema; cinema of attractions; tågresor; narration; mediearkeologi;

    Sammanfattning : Denna studie jämför de nya norska tågresefilmerna inom så kallad sakte-TV (eller Slow TV) med den tidiga filmens phantom rides. I båda fallen dominerar ett förstapersonsperspektiv filmat i tågets färdriktning och uppsatsen undersöker hur likheter och skillnader i stilmässiga grepp och paketering relaterar till samtida uppfattningar kring tid och rum. LÄS MER

  2. 2. Ingen tid alls eller mindre än fem minuter... : Webbredaktioners källkritik av externa nyhetsbilder

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet

    Författare :Björn Granat; Elin Lindell; [2008]
    Nyckelord :media; bild; webb; foto; källkritik; externa källor; bildbyrå; redaktion;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen syftar till att undersöka hur arbetet med att hantera nyhetsbilder som kommer från externa källor fungerar på svenska tidningars webbredaktioner. Även hur mycket tid och möjlighet det finns för kritiskt granskande av dessa nyhetsbilder. Vi lever i medielögnernas tid. LÄS MER

  3. 3. The Fight for Shelf Space : Regional Meat Producers Facing Retail Labels

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Rickard Palmqvist; Björn Lindell; Jerry Karlsson; [2007]
    Nyckelord :Retail Label; Producer Brand; Cured Meat Industry;

    Sammanfattning : Sweden has experienced a surge in retail labels within the food industry the last decade and this increase has meant great changes within the meat industry. Producer brands have been faced with issues of strategy formulation and changing power structures that has affected small-and medium sized companies more than others. LÄS MER

  4. 4. Effektmätning av produktplacering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pelle Lindell; Athanasios Doulgeris; Björn Andersson; [2003]
    Nyckelord :Produktplacering; effektmätning; promotionmix; varumärke; marknadsundersökning; sponsring; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER