Sökning: "Björn Lindgren"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Björn Lindgren.

  1. 1. WHAT MAKES A GAME 'EDUCATIONAL'? An interview study about teachers’ perceptions of educational games and game based learning

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Björn Lindgren; [2018-10-26]
    Nyckelord :qualitative content analysis; interview study; game design; educational game; Game based learning;

    Sammanfattning : The discourse of educational games and game based learning is comprised of a diverse cluster of arguments, expressed by commercial actors, researchers and educators. This thesis has explored how teachers relate to the discourse of arguments surrounding educational games and game based learning, with a focus on what teachers consider to be 'educational' regarding games and what they view as meaningful usage of games in educational settings. LÄS MER

  2. 2. Into Hot Air- : Exploring the Link Between Embodied Cognition and Reality Framing to Explain Escalation During an Everest Emergency Event

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Embodied sensemaking; Ecological sensemaking; Crisis; Everest;

    Sammanfattning : Contemporary crisis literature often returns to [in]famous and extraordinary cases with a recurring conclusion of how ill-irrational human factors lead to disastrous escalation. I argue in every crisis observed, there are human traits and paradoxes visible that commit itself to survival that can help us to explain how and why escalation occur. LÄS MER

  3. 3. Erfarenheter och åsikter om videos : Instrumentlärare om videos som undervisningsmaterial

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Björn Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Internet as Teacher; YouTube.com; Music Education; TPaCK; Knowledge; Instruktionsvideos; Musikvideos; Konsertvideos.;

    Sammanfattning : I en undersökning vars syfte är att lyfta instrumentlärares erfarenheter och åsikter om videos som undervisningsmaterial har fem informanter intervjuats. Materialet som samlats in presenterar efter analys informanternas erfarenheter och åsikter genom Koehler och Mishras (2009) TPaCK-modell. LÄS MER

  4. 4. Erfarenheter och åsikter om videos : Instrumentlärare om videos som undervisningsmaterial

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Björn Lindgren; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I en undersökning vars syfte är att lyfta instrumentlärares erfarenheter och åsikter om videos som undervisningsmaterial har fem informanter intervjuats. Materialet som samlats in presenterar efter analys informanternas erfarenheter och åsikter genom Koehler och Mishras (2009) TPaCK-modell. LÄS MER

  5. 5. It is not about what you say,it is about how you say it : An analysis model on storytelling in radio documentaries

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik; Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Sonja Kutinlahti; Björn Persson; [2017]
    Nyckelord :analysis model; auditive documentary; podcast documentary; radio documentary; storytelling; analys model; analys metod; narrativ; podcast; radio dokumentär; dokumentär; podcast dokumentär;

    Sammanfattning : This bachelor’s essay sets to create a prototype analysis model that can be used to analyse radio documentaries. The purpose is to develop a new tool to understand radio documentary storytelling from a listener’s perspective. LÄS MER