Sökning: "Björn Lindgren"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Björn Lindgren.

  1. 1. Bönens funktion och praktik : En jämförande studie om den kristna ochmuslimska bönen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :Victor Bergenblock; [2023]
    Nyckelord :Bön; kristendom; kristna; islam; muslimer;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kvalitativt undersöka bönens funktioner och praktik inom kristendom och islam. Analysen tar utgångspunkt från Froese och Jones religionsociologiska teori samt analysera likheter och skillnader mellan de två religionernas bön. Uppsatsens tre frågeställningar är: 1. LÄS MER

  2. 2. Evaluation of model-based fault diagnosis combining physical insights and neural networks applied to an exhaust gas treatment system case study

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Fordonssystem

    Författare :Björn Kleman; Henrik Lindgren; [2021]
    Nyckelord :model-based; fault diagnosis; neural networks; data-driven; Hybrid; SCR; exhaust gas treatment system; recurrent neural networks; grey-box; heavy duty truck; fault isolation; fault detection; diagnosis; urea; machine learning; Scania; structural model; MSO; residual; Fault Diagnosis Toolbox;

    Sammanfattning : Fault diagnosis can be used to early detect faults in a technical system, which means that workshop service can be planned before a component is fully degraded. Fault diagnosis helps with avoiding downtime, accidents and can be used to reduce emissions for certain applications. LÄS MER

  3. 3. WHAT MAKES A GAME 'EDUCATIONAL'? An interview study about teachers’ perceptions of educational games and game based learning

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Björn Lindgren; [2018-10-26]
    Nyckelord :qualitative content analysis; interview study; game design; educational game; Game based learning;

    Sammanfattning : The discourse of educational games and game based learning is comprised of a diverse cluster of arguments, expressed by commercial actors, researchers and educators. This thesis has explored how teachers relate to the discourse of arguments surrounding educational games and game based learning, with a focus on what teachers consider to be 'educational' regarding games and what they view as meaningful usage of games in educational settings. LÄS MER

  4. 4. Into Hot Air- : Exploring the Link Between Embodied Cognition and Reality Framing to Explain Escalation During an Everest Emergency Event

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Björn Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Embodied sensemaking; Ecological sensemaking; Crisis; Everest;

    Sammanfattning : Contemporary crisis literature often returns to [in]famous and extraordinary cases with a recurring conclusion of how ill-irrational human factors lead to disastrous escalation. I argue in every crisis observed, there are human traits and paradoxes visible that commit itself to survival that can help us to explain how and why escalation occur. LÄS MER

  5. 5. Erfarenheter och åsikter om videos : Instrumentlärare om videos som undervisningsmaterial

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Björn Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Internet as Teacher; YouTube.com; Music Education; TPaCK; Knowledge; Instruktionsvideos; Musikvideos; Konsertvideos.;

    Sammanfattning : I en undersökning vars syfte är att lyfta instrumentlärares erfarenheter och åsikter om videos som undervisningsmaterial har fem informanter intervjuats. Materialet som samlats in presenterar efter analys informanternas erfarenheter och åsikter genom Koehler och Mishras (2009) TPaCK-modell. LÄS MER