Sökning: "Björn Persson Persson"
Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Björn Persson Persson.
1. En jämförande studie av regulariserade neurala nätverk med tillämpning på bildklassificering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Denna rapport fokuserar på jämförelsen mellan olika regulariseringstekniker av artificiella neurala nätverk applicerade på klassificering av bilddata. Regulariseringsmetoderna som använts är L2-regularisering och dropout, och dessa har jämförts med icke-regulariserande neurala nätverk. LÄS MER
2. Technology Development in the Field of Ligand Binding Assays : Comparison between ELISA and other methods
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildningSammanfattning : .... LÄS MER
3. Medarbetarundersökning som styrmedel : En kvalitativ studie om hur resultatet från en medarbetarundersökning kopplas samman med övriga styrmedel
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syftet med rapporten är att undersöka hur kopplingen mellan resultatet från en medarbetarundersökning och övriga styrmedel ser ut i en organisation. Detta undersöktes genom två forskningsfrågor som berörde hur denna koppling ser ut samt vilka faktorer som kan påverka dess prioritet. LÄS MER
4. Utredning av behovsstyrt ångtryck på lågtrycksnätet : Maximerad elproduktion vid Stora Enso Skutskärs Bruk
Master-uppsats,Sammanfattning : One of the global sub-goals states that rehabilitation and adaptation of industrial infrastructure is important for making industries more sustainable, with more efficient use of resources by year 2030. Increased energy prices, strict environmental requirements, new control instruments for efficient end use of energy have created an increased desire to reduce energy use and related energy costs. LÄS MER
5. Ämnesintegration i Historia och Samhällskunskap: Hur lärare utvecklar elevers förståelse om kontroversiella frågor med fokus på terrorism
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I den här studien har vi valt att undersöka hur lärare i årskurs 7–9, i en ämnesintegration mellan historia och samhällskunskap, undervisar om kontroversiella frågor såsom terrorism. För att besvara våra frågeställningar har vi valt att utgå ifrån en kvalitativ undersökning där vi har intervjuat fem verksamma lärare i årskurs 7–9. LÄS MER