Sökning: "Björn Sjögren"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Björn Sjögren.
1. Banach-Tarskis paradox: fria och godartade grupper
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Detta kandidatarbete bevisar Banach-Tarskis paradox för den slutna bollen med origo bortplockad, B3 n f0g, i euklidiska rummet R3. Detta bevisas genom att låta en fri delgrupp till den speciella ortogonala gruppen i tre dimensioner, SO(3), verka på B3nf0g. LÄS MER
2. Popularitet och statushierarkier på och av idrottslektioner : - en kvalitativ studie med intervjuer av idrottslärare och observationer av idrottslektioner
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Det övergripande syftet med denna uppsats var att undersöka hur popularitet och statushierarkier visar sig bland elever på låg- och mellanstadiet på idrottslektioner. Uppsatsens metod innefattade intervjuer med idrottslärare och observationer av idrottslektioner. LÄS MER
3. Självvärdering – en fenomenografisk undersökning om hur gymnasielärare utvecklar professionalism
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Självvärdering – en fenomenografisk undersökning om hur gymnasielärare utvecklar professionalism är ett examensarbete som syftar till att belysa hur gymnasielärare utvecklar sin professionalism, det vill säga sina yrkesmässiga kunskaper. Den svenska skolan är målstyrd, vilket innebär att det delvis är lärarna som skall utarbeta vägen till målen. LÄS MER
4. VArumärkeslojalitet och växlingsbeteende inom dagligvarumarknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Brand loyalty and switching behavior – A case study of the Swedish ketchup market Authors: Marcus Andersson Mattias Hedblad Tutors: Björn Bergenståhl, (Professor) Department of Food Technology, Engineering and nutrition, Division of Food Technology, Lund University Frans Melin (MBA PhD) Department of Business and administration, Lund University Ragnar Sjögren Johansen, (Marketing Manager Sauces) Procordia Food AB Problem: The market for daily groceries is mature and the competition has become tough. For the manufacturers to be able to grow they have to compete for the existing consumers. LÄS MER