Sökning: "Björn Sundberg"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Björn Sundberg.
1. Kroppslig registrering av landskapet : gestaltning av ett vindskydd på Hallandsåsen
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I detta masterarbete tydliggörs kroppslig registrering som metod, och i arbetet diskuteras hur kroppslig registrering kan bidra till platsförståelse. Kroppslig registrering används för att inspirera gestaltningen av ett vindskydd vid Krämarebygget, Hallandsåsen. LÄS MER
2. Industriminnet i framtiden : timmerrännans potential
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Flottningen i Sverige formade om landskap och vattendrag, och var en grundsten i den svenska ekonomien under lång tid. Idag är flottningen utdöd men monumenten som berättar historien finns kvar, däribland timmerrännan. LÄS MER
3. Prediktion av priset på höstvete
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : I denna rapport finnes resultatet av kandidatprojektet i kursen TDDD96 som ges av Linköpings universitet. Projektet har utförts av sju studenter på Civilingenjörsprogrammet inom Datateknik och Civilingenjörsprogrammet inom Mjukvaruteknik. LÄS MER
4. Patriarchy and Masculinity in Doris Lessing's The Fifth Child and in Ben in the World
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : The English novelist, Doris Lessing elucidates the rigidity of a society, which is based upon patriarchy, in her novels, The Fifth Child and Ben in the World. This essay illustrates the causes and the effects of a patriarchal system in the light of feminist ideology supported by Freud’s theories about the acquisition of gender roles. LÄS MER
5. Kan banker skapa kundlojalitet med hjälp av brevutskick?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Idag karakteriseras den svenska bankmarknaden av hård konkurrens på en mättad marknad vilket gör det viktigt att ha behålla kunderna. För att lyckas med detta informerar bankerna kunderna kontinuerligt om nya och befintliga tjänster och produkter, oftast i brevform. LÄS MER