Sökning: "Björn Vincent"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Björn Vincent.

  1. 1. Sammanfogningsmetoder för metallprofiler - lådor och ramar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Björn Rehnberg; Vincent Vallin Sälle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Joining of materials is a very popular area of research, as a result of its central role within modern industry. The automotive industry has seen an increase in demand for joining methods that can contribute to weight reduction and meet the criteria for strength, while co-existing with goals set for sustainable development for the future. LÄS MER

  2. 2. Adwall : Visualization of data in OpenGL

    M1-uppsats, Avdelningen för datavetenskap

    Författare :Björn Nordström; Vincent Thuning; [2012]
    Nyckelord :OpenGL;

    Sammanfattning : This thesis describes the problems and solutions of visualizing data in a real time environment.The implemented system consists of three parts, a view, controller and fetcher. These parts are loosely connected by the Model-View-Controller pattern. LÄS MER

  3. 3. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER