Sökning: "Bloggläsande"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Bloggläsande.

  1. 1. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Arvid Nordström; [2018]
    Nyckelord :Influencer; rekommendationer; attityd; trovärdighet; opinionsledare;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER

  2. 2. Bloggläsning : En kvalitativ studie över unga tjejers upplevelser av sitt bloggläsande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Kristina Westerlind; [2013]
    Nyckelord :blogg; bloggläsning; identitet; psykisk ohälsa; välbefinnande; unga tjejer;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka hur unga tjejer själva upplever att de påverkas av sitt bloggläsande. Frågeställningar Upplever unga tjejer att deras identitet påverkas av bloggläsande? Upplever unga tjejer att deras psykiska hälsa påverkas av bloggläsande? Utifrån de svar som ges på ovanstående frågor ämnar jag resonera kring eventuella samband mellan bloggläsande och psykisk ohälsa bland unga kvinnor. LÄS MER

  3. 3. ”Blir man tjock om man äter när man är mätt?” - En studie om bloggar och hur de inverkar på unga tjejers identitetskapande

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Andrea Hacker; Martina Hacker; Felicia Spenner; [2012-09-07]
    Nyckelord :sociala medier; bloggar; bloggläsande; tjejer; Identitetsskapande;

    Sammanfattning : Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap Titel: ”Blir man tjock om man äter när man är mätt?” - En studie om bloggar och hur de inverkar på unga tjejers identitetskapande Författare: Andrea Hacker, Felicia Spenner och Martina Hacker Uppdragsgivare: Tyra Sjöstedt / Tyras.se Kurs: MK1500 V12 Termin: Vårterminen 2012 Sidantal: 42 Antal ord: 16 788 Handledare: Malin Sveningsson Bakgrund: Bloggsfären är ett relativt nytt fenomen som snabbt skapat stor uppmärksamhet och inte minst sagt bland den yngre generationen. LÄS MER

  4. 4. En sockersöt reklamhora uppväxt bland dokusåpor : En studie av hur könade normer och diskurser kring unga tjejers bloggande skapas och hur tjejerna förhandlar kring dem

    Kandidat-uppsats, Centrum för genusvetenskap

    Författare :Sofia Zettermark; [2011]
    Nyckelord :blogg; tjej; genusvetenskap; C-uppsats;

    Sammanfattning : I den här studien har jag fokuserat på unga tjejers bloggande. Det har tidigare varit ett åsidosatt ämne i Sverige, även om internationella studier finns. Jag har velat ge en bild av den diskurs som finns kring tjejers bloggande i Sverige idag, samt få några tjejers eget perspektiv på sitt bloggande och bloggläsande. LÄS MER

  5. 5. En hjälpande hand eller sjunkande sand? - En kvalitativ studie om tonårsflickors bloggläsande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alexandra Nedanovska; [2011]
    Nyckelord :Bloggar; Nya medier; Identitetsskapande; Internet; Bloggläsande; Ungdomar; Roller; Tjejer; Sociala medier; Kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie handlar om hur unga flickor i åldrarna tretton till sexton år använder bloggläsande i sitt identitetsskapande. Då bloggaren tillåts skriva vad hon eller han vill i sin blogg blir det än mer intressant hur pass mycket tonårsflickor tar till sig av det som skrivs. LÄS MER