Sökning: "Bmw Audi"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Bmw Audi.

  1. 1. Enhancing Parking Behavior Detection

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Teodora Anitoaei; [2016]
    Nyckelord :Haversine; navigation; parking; positioning; location; Haversine; navigation; parkering; positionering; lokalisering;

    Sammanfattning : A review of navigation systems nowadays shows that new features are required in the automotive field. One such feature is suggesting a parking space within a positioning system. In the new global context of navigation, finding a parkingplace has become a central issue for all drivers. LÄS MER

  2. 2. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Zethelius; Stefan Rydheim; [2012]
    Nyckelord :marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; corporate branding; inkongruens; traditionella perspektivet;

    Sammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER

  3. 3. Auditory Alert Guidelines

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Nare SHAHNAZARIAN; [2011]
    Nyckelord :Auditory Alert; Warnings; Vehicle; Urgency; Sound Parameters; Ljudsignaler; Varning; Fordon; Allvarsnivå; Ljudparametrar;

    Sammanfattning : Detta projekt ska resultera i direktiv för framtida utveckling av ljudsignaler och varningsljud i bil. Signalerskarakteristiska drag undersöks för en djupare förståelse för de parametrar som ger upphov till specifika känslor ochbeteenden. Signaler från Saab 9-5 modifieras för att passa befintliga teorier om design av ljudsignaler. LÄS MER

  4. 4. En bilkoncern i profil

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodén; Joakim Moser; Johannes Ljunggren; [2010]
    Nyckelord :profilering:image:bilkoncern:; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Volkswagenkoncernen har utan tvekan lyckats att diversifiera och profilera de varumärken som nämns i uppsatsen. Vad som dock bör understrykas är att det är i sin helhet som koncernen fungerar bäst. LÄS MER

  5. 5. Exchange rate risk in Automobile Industry: An Empirical Study on Swedish, French and German Multinational Companies.

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Lyna Alami Barumwete; Feiyi Rao; [2008]
    Nyckelord :Exchange rate risk; Hedging strategies; Risk management; Foreign Exchange exposure;

    Sammanfattning : Recently, both company executives as well as national media have claimed that short currency exchange rate fluctuations are negatively affecting the stock returns of certain firms. However, most previous studies focusing on companies in the US and Asia have been unable to find empirical support for a statistically significant linkage between firm value and exchange rate risk. LÄS MER