Sökning: "Boardgame design"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Boardgame design.

  1. 1. Kommunikation och kris : En semiotisk analys om krisberedskap i brädspel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Sofie Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Brädspel; Grafisk design; krisinformation; kriskommunikation; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : This study aims to research how crisis situations are visualized. The study will research theboardgame Klarar du krisen? made by Svenska Lottakåren. Based on theories in visualcommunication and crisis communication the study does a visual analysis of a board game.The board game is then compared to a brochure that treats the same topic. LÄS MER

  2. 2. The Total Defence Boardgame : Using Game Based Learning to introduce systemic understanding of Swedish total defence

    Master-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Filip Brolin; [2022]
    Nyckelord :Defece systems; Totalförsvar; Totaldefence; Tabeltop games; DRSM; Game based learn-ing; Education; GBL; defence systems; försvarssystem;

    Sammanfattning : This report examines how games can be used to communicate and teach complex system structures. In collaboration with the total defence research institute, a game is being developed to introduce operational analysts to the Swedish total defence. LÄS MER

  3. 3. Omdesign av instruktioner till sällskapsspel för underlättad inlärning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Forslind; Ida Reithe Kindvall; [2021]
    Nyckelord :Instruktionsdesign; Spelregler; Informationsdesign; Inlärning;

    Sammanfattning : Sällskapsspel uppskattas av många. Det är en aktivitet som kan skapa gemenskap och bygga broar mellan generationer. Ett spels regelhäfte är viktigt både för att lära sig ett spel men också för att kunna lösa konflikter om meningsskiljaktigheter uppstår under spelets gång. LÄS MER

  4. 4. Kiderly : - ett sällskapsspel med fokus på mötet mellan äldre och yngre

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Julia Edgren; [2021]
    Nyckelord :Boardgame; Social Design; inklusive design; Koten; Elderly; older; Elder; Senior; Preschool; Teacher; Kindergarden; Preschooler; Children; Design; Sustainable Design; Dagis; Äldreomsorg; Äldrevård; Hållbarhet; Äldre; Ålderdomshem; Förskola; förskolebarn; sällskapsspel; Inklusive design; Design; Äldreboende; Gemenskap; Koten; Gävle Kommun; Pedagoger; Vårdare; Inklusive; SociaDagis; l hållbarhet; Interaktioner; Pensionärer; Senior; Designprocess; Projekt; Barn; Äldre; Yngre;

    Sammanfattning : I dagens samhälle lider många äldre av ofrivillig ensamhet. Effekterna av den ofrivilliga ensamheten leder till sämre välmående och utveckling av sjukdomar, både psykiskt och fysiskt. Livslängden på människan ökar tillsammans med belastningen på samhället och vården. Trots detta minskas omkostnaderna på äldrevården. LÄS MER

  5. 5. Northern Star & Exit: A board game design process : Ett examensarbete inom Teknisk Design

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Pär Tagesson; [2019]
    Nyckelord :Boardgame design; Participatory design; Human -Centered Design; Industrial Engineering Design; Product Development Processes; Normative design; Brädspelsdesign; Speldesign; Deltagande Design; Människocentrerad Design; Teknisk Design; Produktutvecklingsprocesser; Normkreativ Design;

    Sammanfattning : This report describes an independent design-project with the purpose of designing a board game design process and as a result a re-design of anindependently developed board game named Northern Star, which under-gone development for three years prior to the project as a hobby-project (and may be subject to a Kickstarter at a later date).Northern Star was initially based on a competitive, strategic, card- and dice-based elements which evolved into a thematic, narrative and semi-cooperative game as a result of the project. LÄS MER