Sökning: "Bokmarknaden"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet Bokmarknaden.
1. Mer än Murakami : Marknadsföring av samtida översatt japansk litteratur på den svenska bokmarknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
2. Vertikal kurering? : Kureringen hos vertikalt integrerade digitala abonnemangstjänster
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker sambandet mellan kurering och vertikal integration i strömningstjänster på den svenska bokmarknaden. Det empiriska materialet består av en intervju med strömningstjänsten Storytel, intervjuer med tre svenska förlag samt extern kommunikation från BookBeat och Storytel. LÄS MER
3. Pretty in Pink: En undersökning av romance-imprints på den svenska bokmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att belysa utvecklingen av romance-imprints på den samtida bokmarknaden i Sverige, och hur dessa arbetar med värdeförhandling av romancegenren. Detta görs genom att undersöka två imprints – Lovereads och HarperLove – och deras kurering av författarskap, deras marknadsföring och visuella profil, samt vad som kännetecknar deras relation med sina läsare. LÄS MER
4. Influencers på bokmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker influencers roll på den samtida svenska bokmarknaden. Syftet i denna uppsats är att belysa svenska influencers samtida samarbeten på Instagram med Storytel. Diskursen ska föras till ett bredare perspektiv om litteraturens villkor på den svenska bokmarknaden. LÄS MER
5. Kvalitetslitterära debuter : En fallstudie om hur prisvinnande debutanter värderas på bokmarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The aim of this analysis has been to investigate how the books Osebol (2019), Samlade verk (2020) and Eufori (2021) have been received and treated on the Swedish book market, while focusing on how these books are being associated with high-quality literature while at the same time being debut books. A case study has been carried out in four different time periods of these books’ lifespan, from admission at a publishing house to their respective August prize. LÄS MER