Sökning: "Bonnier Books"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Bonnier Books.

  1. 1. Självständiga riktningar mot gemensamma mål

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Eklund; Agnes Thell; Vera Rönngard; Rebecca Hemzelius Fransson; [2021]
    Nyckelord :Dynamic capabilities; Process; Position; Path; Competitive Advantage; Multidivisional structure; Bonnier Books; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur en multidivisionell organisationsstruktur påverkar ett företags dynamiska kapabiliteter och således dess förmåga att uppnå konkurrensfördelar på en dynamisk marknad. Metod: Studien är en kvalitativ fallstudie av Bonnier Books med avgränsas till tre dotterbolag, där insamlingen av empiri gjorts utifrån semistrukturerade intervjuer och analys av offentliga dokument i form av årsredovisningen. LÄS MER

  2. 2. Att funka i ljud En intervjustudie om ljud- och e-bokstjänsternas påverkan på bokbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Rasmus Klamas; [2020-06-09]
    Nyckelord :Book industry; Audiobook; Pierre Bourdieu; Publishing; Robert Escarpit; Hans Hertel;

    Sammanfattning : This thesis analyses publishers approach to the increasing domination of e- and audiobook distributors. By interviewing five publishers from various publishing houses two questions are examined: How is the literature affected by the fact that audio- and e-book services are almost as popular as bookstores and how does that affect the power balance in the book industry? The result shows that all publishing houses are adapting to fit the audiobook apps, either by editing their more commercial books to fit the format or by choosing literature that has potential to be successful as audiobooks. LÄS MER

  3. 3. En författare presenteras : en studie av hur förlag presenterar författare för unga vuxna

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Ebba Vult von Steyern; [2017]
    Nyckelord :Bonnier Carlsen; author presentations; Keywords: YA; young adult; publishing studies; websites; Rabén Sjögren; B Wahlströms; förlag; unga vuxna; hemsidor; förlagskunskap; författarpresentationer; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to analyze how authors who write books for young adults are presented on their publishers’ website. By analyzing the textual presentation of the authors the main objective is to answer these questions: are there any reoccurring aspects in the presentations? Can you tell that the authors write for young adults? Are there any differences or similarities in how the male and female authors are presented? A qualitative method was used to analyze the textual presentation in order to answer the questions above. LÄS MER

  4. 4. (S)examensarbete

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Textil

    Författare :Cecilia Pfaff; [2016]
    Nyckelord :art; textile art; knitting; crochet; sex; sexy; sexiness; Instagram; selfie; performance; sun chair; craftivism; Dolly Parton; body; feminism; #xxxjobb; #123sexy; konst; textilkonst; stickning; virkning; sex; sexig; sexighet; Instagram; selfie; performance; solstol; craftivism; Dolly Parton; kropp; feminism; #xxxjobb; #123sexy;

    Sammanfattning : Preface: Thank you to all the women in my life who have supported me through this process; to my mother, to my other mother (Susan), to Kara, to Jordan and, of course, to Dolly. Summary: (S)examensarbete is a journey through which I have questioned if knitting can be sexy. LÄS MER

  5. 5. Management Between Art and Commerce. Balancing competing institutional logics in cultural and creative industries - A case study of Bonnier Books

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Kendra Ibsen; Tove Kjellén; [2015]
    Nyckelord :Cultural and creative industries; Publishing; Managing competing institutional logics; Sensemaking; Relating;

    Sammanfattning : Cultural and creative industries (CCIs) have been shown to have a great impact on both GDP and employment. Organizations within CCIs often face challenges due to the inherent tensions between art and commerce. LÄS MER