Sökning: "Boomerang"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Boomerang.
1. Is it time for a Social Media Detox? Understanding the journey of intermittent discontinuance of Instagram among Gen Y
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Even though the use of social media is one of the most popular activities of our time a decline in the number of active users can be observed at present. Users discontinue using social media platforms temporarily or stop the usage permanently. LÄS MER
2. NUDGING TOWARDS A CIRCULAR ECONOMY- An empirical study on the effects of nudging
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The transition to a Circular Economy serves an important role in reaching sustainable consumption and production patterns to mitigate global warming. In this thesis, we explore how nudging can promote pro-environmental behaviour to enable a circular transition. LÄS MER
3. En gång officer - alltid officer : En studie om reengagering av yrkesofficerare i Försvarsmakten
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur avgående yrkesofficerares möjligheter till en reengagering i Försvarsmakten kan öka. Arbetsmarknaden präglas i dag av en personell rörlighet mellan företag och organisationer samt de individuella kraven på utvecklingsmöjligheter och meningsfullhet är höga. LÄS MER
4. Tack & hej! Eller…? : En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Tack & hej! Eller…? En kvalitativ studie om innebörden av en outboarding-process ur ett arbetsgivar- och arbetstagarperspektiv. Författare: Pernilla Åberg & Erik Hedman Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar. LÄS MER
5. Retargeting is like a boomerang, what you give is what you get : En studie om hur individanpassad marknadsföring påverkar köpintentionen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Retargeting is like a boomerang, what you give is what you get Forskningsfråga:Vilken inverkan har företags användning av retargeting på konsumenters köpintention? Vad är konsumenters attityd till vad som anses etiskt accepterat gällande retargeting? Syfte:Studiens syfte är att klarlägga hur konsumenter ställer sig till individanpassad marknadsföring genom cookies, så kallad retargeting. Studien syftar även till att belysa den inställning som existerar gällande de etiska aspekterna marknadsföringsverktyget avser och hur det påverkar konsumentens köpintention. LÄS MER