Sökning: "Borås online"
Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade orden Borås online.
1. Dark patterns påverkan på användarens känslor : en kvalitativ studie på två e-handelswebbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : In today's society more and more people are consuming both clothes and groceries using websites online. With a few clicks, users have access to a wide range of products and services. However, many of these e-commerce sites also contain design intended to control users through dark patterns. LÄS MER
2. Tillgänglighet och användbarhet för synnedsatta på offentliga webbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study analyzes the accessibility and usability of Swedish Public Authority´s websites for people with visual impairments, this was done with an online-survey answered by 51 respondents (35 respondents with a visual impairment and 16 without). Based on their answers a manual review of one sample website was performed. LÄS MER
3. IA, tillgänglighet och skärmläsare : En studie om informationsarkitekturens koppling till tillgänglighet och hur det påverkar användare av skärmläsare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Previous studies indicate that visually impaired users of screen readers experience more difficulty interacting with websites when there is an absence of accessibility. The purpose of this study is to focus on IA components: organisation, labelling and navigation and accessibility guidelines recommended for screen readers from WCAG 2. LÄS MER
4. Engagemang i online brand community : En kvalitativ studie om aktiva medlemmar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien syftar till att undersöka engagemang i ett online brand community (OBC) för att få en djupare förståelse för medlemmars engagemang i Sverige. Empirin samlades in genom en kvalitativ metod bestående av 13 semistrukturerade intervjuer med aktiva medlemmar. LÄS MER
5. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER