Sökning: "Born Global Vision"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Born Global Vision.
1. Från Sverige till världen - hur internationaliserar man (vitt) snus? En fallstudie om internationaliseringsprocessen för en digital SME som säljer en ny produkt
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Internationalization is and will always be important for companies that have ambitions to grow and an international vision to expand to countries beyond the domestic market. In an increasingly digital world, much is changing in how companies internationalize, and this applies to a very high degree to companies that sell a product that has not previously been on the market. LÄS MER
2. Global Playground : En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum 2021-01-21 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare Anna Droga Sara Hamrin Alma Olsdotter 940725 970430 960817 Handledare Kerstin Nilsson Nyckelord Born Global, Internationalisering, Nätverk, Sociala medier, Mäklarbranschen Titel Global Playground En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier. Forsknings Hur använder Born Globals nätverk som en resurs under etableringsåren? frågor Hur använder Born Globals digitala redskap i form av sociala medier för att skapa sociala medier band under etableringsåren? Syfte Studien syftar till att öka förståelsen för hur Born Globals använder sig av sociala medier och nätverk under etableringsåren. LÄS MER
3. Från nyfödda till globala : En flerfallsstudie om hur Born Global-företag använder nätverk i sin internationaliseringsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Följande flerfallsstudie syftar till att empiriskt undersöka hur entreprenörer i Born Globals, det vill säga företag med en global vision och närvaro från grundandet, använder sina nätverk för att bli internationella. Tre fallstudier görs på olika Born Global-företag där entreprenörernas användning av nätverk i internationaliseringsprocessen undersöks genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
4. Entrepreneurs and the internationalization of a born global firm : The role of the entrepreneur in the early and rapid internationalization of born globals: the case of Swedish companies
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background and Problem: The number of companies aiming at operating in the international markets right after their inception is at constant growth. According to Knight and Cavusgil (2004), these firms, which are quite often small and technology-oriented, have the tendency to adopt a global market vision from the initial stage of company’s establishment. LÄS MER
5. Alibaba Group’s Market Entry and Expansion in The United States
M1-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background: We are today doing business in a global and increasingly digitalized world where e-commerce has become a significant approach for companies to be successful and to reach a bigger market. Alibaba Group is today considered to be the world’s largest e-commerce company and was founded in 1999 by Jack Ma, a former English teacher from Hangzhou, China. LÄS MER