Sökning: "Bottom up och top down processer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Bottom up och top down processer.

  1. 1. Centrala beslut möter lokala praktiker : En kvalitativ studie av skolledares erfarenheter av att implementera digitalisering i grundskolan

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Carina Knöös; [2021]
    Nyckelord :Implementering; digitalisering i skola; rektor; skolutveckling; organisation;

    Sammanfattning : Politiska beslut om reformer i skolan fattas av politiker och verkställs sedan av tjänstemän. Möjligen kan detta uppfattas som en tydlig och enkel process men mycket kan hända som gör att resultatet blir annat än det som avsetts. Skolor och pedagoger har i uppgift att i offentlig verksamhet realisera skolpolitiska beslut. LÄS MER

  2. 2. The Influences of China’s circular economy on Swedish companies : a multiple case study of Swedish companies’ work towards circular economy in China and Hong Kong

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Johanna Bernselius; Mathilda Rietz; [2019]
    Nyckelord :circular economy; sustainability; sustainable business practices; multinational context; globalisation; Chinese circular economy context; European circular economy context;

    Sammanfattning : As the human ecological footprint is increasing and human consumption is disrupting thenatural ecosystem, the need for change towards sustainable development has never been more pressing. Due to globalisation, the impacts of consumption are not limited to a country’s border but rather an issue that influences the whole world. LÄS MER

  3. 3. Bilingual Lexical Access in Reading : Analyzing the Effect of Semantic Context on Non-Selective Access in Bilingual Memory

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Centrum för tvåspråkighetsforskning

    Författare :Mattias Kurnik; [2016]
    Nyckelord :Bilingualism; Lexical access; Non-selectivity; Reading; Sentence context; Cognates; Eye-tracking.; Tvåspråkighet; lexikal åtkomst; icke-selektivitet; läsning; meningskontext; kognater; eye-tracking.;

    Sammanfattning : Recent empirical studies about the neurological executive nature of reading in bilinguals differ in their evaluations of the degree of selective manifestation in lexical access as implicated by data from early and late reading measures in the eye-tracking paradigm. Currently two scenarios are plausible: (1) Lexical access in reading is fundamentally language non-selective and top-down effects from semantic context can influence the degree of selectivity in lexical access; (2) Cross-lingual lexical activation is actuated via bottom-up processes without being affected by top-down effects from sentence context. LÄS MER

  4. 4. The role of semantic context and attentional resource distribution in semantic comprehension in Swedish pre-schoolers

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Johanna Renate Schelhaas; [2016]
    Nyckelord :Semantic context; attention; resource distribution; N400; dichotic listening task; preschool children; Swedish; Semantisk kontext; fördelning av hjärnresurser; uppmärksamhet; N400; diktotisk lyssningstest; svenska förskolebarn;

    Sammanfattning : Research on semantic processing focused mainly on isolated units in language, which does not reflect the complexity of language. In order to understand how semantic information is processed in a wider context, the first goal of this thesis was to determine whether Swedish pre-school children are able to comprehend semantic context and if that context is semantically built up over time. LÄS MER

  5. 5. Taluppfattning av enstaviga ord i stationärt brus med och utan top-down stöd.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johan Persson; [2012]
    Nyckelord :Cognitive Hearing Science; Speech-in-Noise test;

    Sammanfattning : Teorier inom Kognitiv hörselvetenskap beskriver hur uppfattning av tal beror på två olika typer av processer. Bottom-up processer associeras med akustiska och fonetiska egenskaper hos en inkommande signal och top-down processer associeras med lexikala, syntaktiska, semantiska samt kontextuella egenskaper. LÄS MER