Sökning: "Bounding volume"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Bounding volume.
1. Accelerationsstrukturer för strålspårning : En jämförelse mellan Bounding Volume Hierarchies för användning inom spel och filmproduktion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En vanligt förekommande teknik för att påskynda sökningen av en skärpunkt i en 3d-scen är accelerationsstrukturer. Valet av accelerationsstruktur är ofta en avvägning mellan kort konstruktionstid och en struktur som effektivt påskyndar sökningen. LÄS MER
2. Interleaved Prefetching Ray Traversal on CPUs
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ray tracing is used in computer graphics to generate images. The process of rendering images using ray tracing includes testing large counts of rays for intersection against geometry. Testing for ray-geometry intersection is more formally known as the Ray Shooting Problem (RSP) and has broad applications across multiple communities. LÄS MER
3. Prioritization of Informative Regions in PET Scans for Classification of Alzheimer's Disease
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Alzheimer’s Disease (AD) is a widespread neurodegenerative disease. The disease causes brain atrophy, resulting in memory loss, decreased cognitive ability, and eventually death. There is currently no cure for the disease, but treatment may delay the onset. Therefore, it is crucial to detect the disease at an early stage. LÄS MER
4. Ray Tracing Non-Polygonal Objects: Implementation and Performance Analysis using Embree
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Free-form surfaces and implicit surfaces must be tessellated before being rendered with rasterization techniques. However ray tracing provides the means to directly render such objects without the need to first convert into polygonal meshes. LÄS MER
5. Massively Parallel BVH Construction Using Mini-trees
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : The Bounding Volume Hierarchy is an acceleration data structure used in ray tracing, allowing for faster intersection tests between rays and triangles. The goal of this thesis was to take one algorithm for rapidly generating such data structures, the Bonsai algorithm, which was initially implemented on a CPU, and instead implement it on a graphics processing unit. LÄS MER