Sökning: "Brain Gym"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Brain Gym.
1. Logo: Kontaktlös nyckelöverföring
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Studiens syfte var att i samarbete med företaget Vendanor ta fram en produkt som gör nyckelöverlämning mellan två parter kontaktfri och säker. En marknadsundersökning, kundundersökning och litteraturstudie utfördes följt av identifikation av nödvändiga krav med hjälp av en QFD-matris. LÄS MER
2. Motorisk träning och dess betydelse för läs- och skrivinlärning : En studie om hur lärare och elever resonerar kring motorikens betydelse för läs- och skrivinlärning
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktikSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur lärare och elever betraktar motorikens betydelse för läs- och skrivinlärning. Detta genom att dels studera vad en lärare anser om ett samband mellan motorik och läs- och skrivinlärning samt hur arbete med motorisk träning som syftar till att påverka elevers läs- och skrivinlärning kan utformas, dels undersöka hur elever resonerar kring motorisk träning och dess inverkan på deras läsning och skrivning. LÄS MER
3. 10/60: Make Gravity Visible : A social movement to challenge our society to move more.
Master-uppsats, Institutionen DesignhögskolanSammanfattning : Gravity plays a vital role in our everyday lives. It provides the development of our muscle mass which fuels our brain’s advancement and our ability to complete daily tasks. Yet we often take for granted the things we do not see. LÄS MER
4. Koppla på hjärnan! En studie kring hur Educational Kinesiology och Brain Gym används i arbetet med barn och deras lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Haidi Thun (2010). Koppla på hjärnan! En studie kring hur Educational Kinesiology och Brain Gym används i arbetet med barn och deras lärande. Malmö: Lärarutbildningen, Malmö Högskola. LÄS MER
5. Brain Gym® - En väg till ökad självkännedom i lärandesituationer? En studie vid Musikhögskolan i Malmö utifrån ett lärar- och studentperspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Brain Gym®? An approach to increase self-knowledge in situations of learning?- A study at the Malmö Academy of Music from a teacher and student perspective. Brain Gym® is a method developed by Paul Dennison in his studies of physiology and aims to eliminate potential blockages during the process of learning. LÄS MER