Sökning: "Brand Associations"
Visar resultat 21 - 25 av 298 uppsatser innehållade orden Brand Associations.
21. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
22. From likes to brands: Social media influencers as co-founders : A multiple case study investigating social media influencers' effect on brand knowledge of e-commerce companies.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Social media influencers (SMIs) have become an important asset to the constantly changing world of marketing. The impact SMIs have within e-commerce and the influence they have on consumers have been observed. Therefore, the use of SMIs as a marketing tool in improving brand knowledge has been vastly adopted by many companies. LÄS MER
23. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER
24. Time to prime: En studie i auditory & olfactory priming
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : New perspectives on how to best market your brand or products is an ever changing subject. A seemingly unnoticed development in the eyes of ordinary people has been that marketing psychology has become more and more potent in the industry of marketers and brand developers. LÄS MER
25. Overstretching the Corporate Brand: How to Guide the Brand Image When Extending the Brand?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to research how large corporations with diverse brand portfolios navigate their brand image and how they can avoid the brand overstretching issue. Design/methodology/approach: The methodology of this study implied qualitative case study analysis of three international brands imposed to the risk of brand overstretching, supported by the customer survey, as well as proposed theoretical framework based on the literature review secondary data. LÄS MER