Sökning: "Brand Continuity"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Brand Continuity.

  1. 1. TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare : - Inom Elektronisk Word-Of-Mouth

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lorita Maqedonci; Vanesa Voca; [2024]
    Nyckelord :EWOM; positiv negativ WOM; e-handel; OCR; IACM; TikTok; och sociala medier;

    Sammanfattning : Titel: TikToks Påverkan: En studie om recensioners påverkan på TikTok-användare – Inom elektronisk Word-Of-Mouth. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lorita Maqedonci och Vanesa Voca Handledare: Martin Ahlenius Datum: 2024 - Januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur recensioner på TikTok påverkar användare genom elektronisk Word-Of-Mouth (eWOM). LÄS MER

  2. 2. Selfie med Syfte: Influencers som aktivister

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elma Hrnjic; Sandra Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Influenceraktivism; Varumärkesaktivism; Konsumentupplevelser; Influencer; Varumärkesautenticitet.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Influenceraktivism - En kvalitativ studie med narrativ ansats för att ta del av svenska konsumenters upplevelser när influencers använder varumärkesaktivism i sitt varumärke. Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Elma Hrnjic och Sandra Emelie Sjöström Handledare: Sofia Ulver Nyckelord: Influenceraktivism, Varumärkesaktivism, Konsumentupplevelser, Influencer, Varumärkesautenticitet Syfte: Det övergripande syftet med studien är att undersöka svenska konsumenternas upplevelse när svenska influencers engagerar varumärkesaktivism i sina kanaler på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. The Authentic Activist: Examining the antecedents of the perceived authenticity of brand activism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Ferenius; Victoria Kotras; [2021]
    Nyckelord :Authenticity of Brand Activism; Brand Activism; Authenticity; Perception of Authenticity; Antecedents of Authenticity; Judgement of Truth; Marketing Scepticism; Socio-political Issues; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The study aimed to investigate which antecedents affect consumers’ perception of the authenticity of brand activism. Methodology: The study followed a deductive approach. LÄS MER

  4. 4. Artister som vandrande varumärken : En kvalitativ studie om hur artister blir ett human brand

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alida Swartling; Louise Schander; [2021]
    Nyckelord :human brand; personal branding; authenticity theory; attachment theory; stakeholder theory;

    Sammanfattning : Att använda människor som varumärken är ett växande marknadsföringsfenomen som har fått benämningen human brand. I dag går det bland annat att hitta detta fenomen i musikbranschen där artister ses som varumärken för sin musik. LÄS MER

  5. 5. Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Ljunggren; Gabriel Radman; Stefan Sarmes; [2021]
    Nyckelord :Brand heritage; Uppdiktat arv; Grandiosity; Konsumentperspektiv; Illusion; Varumärken; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Carl Ljunggren, Gabriel Radman och Stefan Sarmes Handledare: Oskar Christensson Syfte: Uppsatsen syftar till att skapa förståelse för förekomsten av uppdiktat arv bland varumärken samt hur konsumenter skiljer på äkta och uppdiktat brand heritage. Metod: Studien har genomförts med kvalitativ metod och ett induktivt synsätt med ett konstruktionistiskt perspektiv. LÄS MER