Sökning: "Brand Differentiation"
Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden Brand Differentiation.
1. The Role of Branding Strategy During Internationalization: Insights From A Multiple Case Study
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internationalization is a key growth strategy for companies, with branding playing a crucial role in differentiation and global recognition. Multiple studies have highlighted the importance of brand strategies in internationalization and their influence on consumer choice and behavior. LÄS MER
2. Silent Followers! : A Qualitative Study on the Factors Behind Low Comment Engagement Among Luxury Brand Followers on Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This research explores the reasons why followers of luxury brand Instagram accounts engage less frequently through commenting despite having a large number of followers. The study addresses the research question: "Why do Instagram followers of the luxury brand engage less through comments despite having a large number of followers?". LÄS MER
3. Vägen till Succé: Svenska elitfotbollsklubbar på marknadsföringsplanen : Hur mindre elitfotbollsklubbar försöker vinna hjärtan och stärka varumärken
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Författare: Anders Hylander och Adrian Larsson Handledare: Jasenko Flodin Arsenovic Bakgrund: Fotboll är Sveriges nationalsport och har drygt 1,3 miljoner aktiva utövare i nästan 3000 föreningar runt om i landet (SvFF, 2023). Av dessa drygt 3000 föreningar är det ett fåtal som kan kalla sig för elitklubb, för att vara en elitklubb ska man tillhöra någon av de två högsta serierna i antingen herrfotboll eller damfotboll (SvFF, 2023). LÄS MER
4. Green is the New Black: Identifying and exploring the drivers of eco-innovation and environmentally-sustainable product development in fashion companies in Sweden and Denmark
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Growing concerns and sentiment about the negative environmental effects of the fashion industry pressure fashion companies to adopt eco-innovation and pursue more environmentally-sustainable product development. This study explores and examines the drivers of eco-innovation and environmentally-sustainable product development in small- to medium-sized fashion firms in Sweden and Denmark, with the purpose of identifying and understanding the key factors that drive eco-innovation and sustainable product development in the fashion industry. LÄS MER
5. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER