Sökning: "Brand Establishment"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Brand Establishment.

  1. 1. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  2. 2. 'Made in China'- To Buy or Not to Buy, That is the Question : A Qualitative Study of the International Branding Strategies Chinese Firms can Implement to Gain Credibility in the Swedish Market

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Nellie Karlsson; Lina Carlberg; [2022]
    Nyckelord :Chinese Internationalisation; Chinese Brands; International Branding Strategies; Brand Establishment; Acquisitions; Brand Positioning; Brand Awareness; Brand Image; Credibility; Swedish Market;

    Sammanfattning : There are major challenges for Chinese firms that may jeopardise the creation of credibility when establishing in the Swedish market. It is therefore important for Chinese firms to implement efficient international branding strategies that contribute to the formation of credibility for Chinese companies. LÄS MER

  3. 3. Återetablering av personligt varumärke inom cancel kulturen : En kvalitativ innehållsanalys inom kriskommunikation och strategisk kommunikation om hur Paolo Roberto och Alexander Bard försöker återetablea sig efter att ha blivit cancelled

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jacob Byman; Qais Kamruddin; [2022]
    Nyckelord :cancel culture; social media; personal branding; hermeneutic; canceled; reestablish.;

    Sammanfattning : The increase in digitalisation of society and the growth of the internet has increased the development and activity of the media. People who are active in media create a personal brand with a goal to portray positive connections to themselves in order to attract opportunities. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsbyråers och fastighetsmäklares varumärke : Påverkan på varumärket med marknadsföring via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Lindgren; Daniella Ahlström; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; sociala medier; fastighetsmäklare; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Fastighetsbyråers och fastighetsmäklares varumärke - påverkan på varumärket med marknadsföring via sociala medier  Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi, inriktning verksamhetsstyrning samt företagsfinansiering och fastighetsvärdering 15 HP  Författare: Daniella Ahlström & Lisa Lindgren Handledare: Urban Österlund  Forskningsfrågor: Hur vill fastighetsbyråer och fastighetsmäklare påverka varumärket genom marknadsföring via sociala medier? På vilket sätt påverkas säljarens val av fastighetsmäklare när marknadsföring sker via sociala medier?  Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förklara hur fastighetsbyråer och fastighetsmäklare vill påverka varumärket genom marknadsföring via sociala medier. Dessutom redogöra för hur säljarens val av fastighetsmäklare kan påverkas av marknadsföring via sociala medier. LÄS MER

  5. 5. A Qualitative Study on Online Music Consumption: How do Online Music Consumers Develop Loyalty Towards Musicians as Brands in the Digital Era?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simian Yang; Zakariae Fouzbi; [2021]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Digital Consumers; Online Streaming Platforms; Online Social Media; Music Industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this study is to explore and understand how online music consumers develop loyalty towards musicians as brands, along with potential reasons behind that process. Methodology: The study explores the phenomenon of loyalty development of online music consumers towards musicians as brands. LÄS MER